Mycke bra jobbat
Jag skulle behöva låna Macke några kvällar jag med
Tror du att du kan fixa det? 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Sidor Föregående 1 … 22 23 24 25 26 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Mycke bra jobbat
Jag skulle behöva låna Macke några kvällar jag med
Tror du att du kan fixa det? 
Mycke bra jobbat
![]()
Jag skulle behöva låna Macke några kvällar jag medTror du att du kan fixa det?
Cheers dude
Men nu är det så att jag redan behöver han mer än jag får såååå..."hands off"... 
michaelth skrev:Ahh gnäll inte blir ju skitbra!! snyggt jobbat
![]()
Tänk på hur det såg ut innan.. du har kommit långt..
Finns väl absolut inget att gnälla på här.!!!Thanks
jag brottas ständigt med nivå och gräns för jobben
Det där hörnet kommer ingen utom nästa som skall renover kunna se.
och så länge man lär sig nått, och blir stegvis bättre.
Så är det helt OK.
Jag tycker det ser kalasbra ut..
GB skrev:michaelth skrev:Ahh gnäll inte blir ju skitbra!! snyggt jobbat
![]()
Tänk på hur det såg ut innan.. du har kommit långt..
Finns väl absolut inget att gnälla på här.!!!Thanks
jag brottas ständigt med nivå och gräns för jobben
Det där hörnet kommer ingen utom nästa som skall renover kunna se.
och så länge man lär sig nått, och blir stegvis bättre.
Så är det helt OK.Jag tycker det ser kalasbra ut..
Jo...så är det väl... så blir det samma operation på vänster sida och sen den där listen och plåten bakom...och så ska hyllorna masseras dit 
Ja då var det dags för vänster hörn då, svängt förbi garaget i flera kortare sessioner.
Rostigt:
Kapa, tillverka plåt och måtta:
Jävla lurigt att svetsa och slipa i trånga utrymmen där någonting alltid ska slå i och svetsa i halvt blindo...
Och så avslutade jag morgonen idag att ta bort listen och ja...plåten bakom är rätt körd...har en liten plan hur man skulle kunna få till den

Nu iväg och jobba 
Härligt,lite i taget.. 
Snyggt! Å jäkligt snygg å bra, hård kvalitets plåt du använder. 
Härligt,lite i taget..
A small step for man...
Snyggt! Å jäkligt snygg å bra, hård kvalitets plåt du använder.
Ja, nu får vi se om den här nya uppstickaren på plåtmarknaden "Artur Craft" levererar... hört rykten om att det byggs en firmapickis också... 
Du är ju bara lite blyg ju, nya plåtkungen
Passa dig Fidde du har en utmanare

Nu rodnar jag nästan
Nu har jag snackat med tre olika VW folk och alla säger att jag bara ska rensa och svetsa dit listen, skita i att laga plåten...känns kanske inte helt rätt men det behövs nog inte för hållbarhet och skulle spara många timmar...får kika mer på detta på lördag 
Då går jag mot strömmen och säger du ska laga ordentligt när du ändå är där..känns mycket bättre efteråt.. 
Ja, nu får vi se om den här nya uppstickaren på plåtmarknaden "Artur Craft" levererar... hört rykten om att det byggs en firmapickis också...
Får hoppas d blir nå gjort för min del inom kort.
Har du ny list liggandes så hade jag nog kört på det.
Är det "bara" en 90 som går in å punktad upp där?
Då går jag mot strömmen och säger du ska laga ordentligt när du ändå är där..känns mycket bättre efteråt..
Jo, jag vet att det nog skulle kännas bättre...och en av "de tre" börjar vackla...
GB skrev:Ja, nu får vi se om den här nya uppstickaren på plåtmarknaden "Artur Craft" levererar... hört rykten om att det byggs en firmapickis också...
![]()
![]()
![]()
Får hoppas d blir nå gjort för min del inom kort.
Har du ny list liggandes så hade jag nog kört på det.
Är det "bara" en 90 som går in å punktad upp där?
Ja du skulle ju vara där så jädrans mycket lät det som meeeeeeen...
90? nu hänger jag inte med... först går det in en liten böj som syns där som listen ligger "i", sen går det även ett invik i nederkant
Sen är det inte helt slut hela vägen så alternativet kan ju vara att lappa...har jag ju redan gjort på de flesta ställen hittills 
Laga kanten när du ändå håller på, blir väl lättare att fästa nya rännan i sedan också?!
Kul att se dina framsteg! 
Du är ju bara lite blyg ju, nya plåtkungen
![]()
Passa dig Fidde du har en utmanare![]()
Hehe! Jag ser mig mer som en glad amatör i en källarhåla 
Jag skulle ha letat på en hel sådan där plåt från en annan bil och bytt hela. Då är
det bara ca 25 punkter och lite slipa så är du i hamn.
Laga kanten när du ändå håller på, blir väl lättare att fästa nya rännan i sedan också?!
Kul att se dina framsteg!
Lutar åt att jag gör ett försök att byta sidorna och spara på toppen
Jag skulle ha letat på en hel sådan där plåt från en annan bil och bytt hela. Då är
det bara ca 25 punkter och lite slipa så är du i hamn.
Jo Fidde, det var väl ett alternativ som funderades på och Gustaf kollade om han hade men icke...så det blev att börja lappa och nu när jag börjat så är det väl bara att fortsätta 
får kika mer på detta på lördag
Nä, så blidde det inte 
Lars Häsä skrev:Laga kanten när du ändå håller på, blir väl lättare att fästa nya rännan i sedan också?!
Kul att se dina framsteg!Lutar åt att jag gör ett försök att byta sidorna och spara på toppen
Fidde skrev:Jag skulle ha letat på en hel sådan där plåt från en annan bil och bytt hela. Då är
det bara ca 25 punkter och lite slipa så är du i hamn.Jo Fidde, det var väl ett alternativ som funderades på och Gustaf kollade om han hade men icke...så det blev att börja lappa och nu när jag börjat så är det väl bara att fortsätta
Oki, blir bra 
Det blev så att jag lappade ihop brandväggen igår...ibland gick det fint, ibland borde man bytt mer då det slutade att man fick bygga ihop lite väl stora bitar med svetsen då det bara vittrade sönder när det kom i kontakt med minsta värme
nedre höger hörn så var det ju knappt något kvar så fick lov att gissa hur det skulle se ut och tyckte jag fick till det tills allt var svetsat och slipat närmare midnatt och man tog ett par steg bak och kollade in... jaja, det sitter ihop och man får hoppas allt går fritt
Som sagt, kanske ett onödigt jobb då det kanske inte har någon jättebetydelse och ingen kommer nånsin se det men känns ändå lite skönt att det är någotsånär solid plåt där
Nu kommer blir det en ny arbetsvecka och julhelger närmar sig...vill ju få dit listen och hyllorna också så man kan anse att motorutrymmet är "klart"

Snyggt jobbat!! om någon ser eller inte e ju helt egalt.. men om du trivs med det är super duper jätte viktigt och bra !!!
Din bil dvs så som du vill!!! sen om någon tycker annorlunda.. låter vi dom göra så ,på deras eventuelle bilar..
Jag tycker du gör ett jättebra jobb.. Thums up !!
Cheers
Är ju inte helt nöjd med det där hörnet men få se hur det ser ut när listen kommer dit
Å nu glömde jag ju bort att jag har lite slipning kvar på baksidan...fan... 
Snyggt,ett arbete du kommer att tacka dig själv att du gjorde även om det var drygt..bra jobbat! 
Snyggt,ett arbete du kommer att tacka dig själv att du gjorde även om det var drygt..bra jobbat!
Jo, det känns skönt att det blev gjort även om det tog en en hel kväll 
Bra jobbat, nu får vi se om du får dit gardinstången innan jag får dit min :-)
Sidor Föregående 1 … 22 23 24 25 26 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.