har sett en hel del som verkar köra större mc förgasare på bilar och undrar om det finns någon här som gör det?
Jag har provat och det funkar bra, sen är det viktigt vat man väljer för förgasare.
Anders
nu blir man nyfiken...
1 enkelförgasare på varje sida eller vad körde du med?
på min Escort mk1 med 2,3 lit pinto hade jag 4 st keihin bromsades till 232hk mycket fint register!
responsen blir väl rappare med.en del påstår att det är lättare att justera in mc förgasarna.
Har hört vaccum gasare ställer till det, men ska nog gå med bestyckning. Sen nästa jag hört är problem när man vill svänga mycket typ bankörning, soppan skvalpar typ. På en mc ligger förgasaren med i kurvorna. Men bara vad jag läst. Ingen större koll.
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg
Huvudsaken är väl rätt bestyckning/halsrings storlek. Sen bryr väl sig inte motorn från vad förgasaren kommer...
En kollega hade mikuni på sin volvo..och den går som f... Efter riktig bestyckning.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Vakumförgasare. Är det typ stromberg SU där vakumet styr en kolv?
Är den typen vanliga på mc?
Ja många hojar har tex mikuni cv förgasare som är en vakumförgasare, dom funkar dock väldigt bra att överladda igenom.
Anders
Man brukar CV-förgasare för mer smooth register, men mest toppeffekt får man utan vacuum (CV).
Eller med innsprut.


