Tjenare
Jag är ny här men tänkte jag skulle visa upp mitt projekt som jag hållit på med sedan slutet av 2015
(Postar bilderna på Imgur då det är ca 30 st det är frågan om)
Håller på med ett litet project som jag misstänker ni vw fantaster kommer hata, jag gör om en vanlig bubbla till en mad max inspirerad volksrod. Jag har alltid lekt med tanken att brutalmodda en bil och kände att kunskapsnivån och intresset kommit till den nivån att jag skulle klara av det. Jag har egentligen ingen plan jag föjer utan höftar så gott som allt och designar vart efter, detta gör att de blir långa uppehåll var jag funderar på nästa steg. Mycket har me blivit gjort som jag kasserat och börjat om på, tex tanken. Den som syns på bilden är idag kasserad och jag kommer svetsa ihop en vanlig "lådmodell" som kommer fram i bilen. Framlyktorna har me ändrats under tiden som bygget gått frammåt. Planen är att få den besiktigad och väglaglig, jag har varit lite i kontakt med en besiktningsman som såhär långt endast påpekat att "plogen" ser lite lurig ut. Får se framdels om jag moddar den vidare. En hel del jobb kvar men känner att jag e ungefär halvvägs och då vågar jag väl visa lite bilder också. Planen är att få den klar till sommaren 2017
Jag är tacksam för alla typer av tips råd och kritik.
Please be gentle
välkommen hit...
Färgskalan på bilen kommer att vara mattsvart med mattröda detaljer, kanske en gul accentfärg me men det visar sig. Motorn är helt original och måste gås igenom. Tanken är att när jag får råd så skall jag kasta in en större, hoppas på att komma upp i en ca200hp men det visar sig (simpelt turbosystem sku va nice). Steg ett är att få den gatulaglig. Som ni kanske me ser på bilderna så är inte allt helt rakt och exakt men tanken bakom det är att bilen e byggd i Mad Max världen så man tar va man har o bökar ihop det. Jag kommer uppdatera med flera bilder i denna tråd också vartefter bygget går framåt ifall ni är intresserade.