Tänker bygga mig en Volksrod i vinter, hittade en lämplig bil billigt förra året som jag haft på mognad tills nu.
här är utgångsobjektet, lite rost finns, men absolut inte mycket, fullagad platta dock, men de är ju enkelt att byta golvhalvor och inte nån panik då det ändå är lagat, om än jävligt fult.. men vem ska ligga och titta under? Så det får bli ett senare problem.
Sen tog jag och mätte och mätte lite mer och funderade och sånt svammel.. och tillslut tog jag fram tigersågen.
Flyttade fram taket och snittade lite kring astolparna så de gick att vinkla dem litegrann, drog ett par svetsloppor där framme och sen fick jag mäta och palla upp lite så taket blev lika högt på båda sidorna och sen la jag plåten omlott och popnitade ihop bakstolparna för att kunna kapa genom båda delarna och få ett bra snitt att svetsa ihop.
Fick också snitta i hjulhusen för att dra ihop bakdelen lite eftersom den blir bredare nedåt och jag tog bort en tårtbit, kommer inte ihåg hur mycket jag kapade alls, tejpade bara och körde på känsla
måste mäta när jag kommer ihåg
sen tog jag ut en bit vid baksidorutorna för att kunna få det snyggt.
Sen var det bara pussla.
Gjorde en mall så jag enkelt kunde få likadan radie på andra sidan också.
Nu är båda sidorna svetsade så nu har jag börjar med bstolpar, och där är jag nu.
Tillfällig trängsel i garaget pga trasig bruksbil som ska lagas, inte min dock.
Har jag köpt framvagnsförlängare också som ska dit, och så skulle jag behöva köpa mig en äldre framhuv, gamla ekerfälgar vill jag ha också, så höga som möjligt, smala
eller kanske smala höga plåtfälgar. Men först måste karossen bli klar.