Passar bakluckan med mindre ruta rakt på min 67a som har stor ruta? Hela luckan alltså!
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » baklucka
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Passar bakluckan med mindre ruta rakt på min 67a som har stor ruta? Hela luckan alltså!
Nej, det är ganska mycket som skiljer.
64-67 har den breda luckan tidigare är har de väl samma bredd som motorluckan.
Sen är det helt olika låsmekanismer,
Ungefär lika kompatibelt som en V8 som motor i den. 
Det har ni nog rätt i ja
. Anledningen var att min är rostig och att jag ev. vet om en annan med liten ruta.
tja inget e omöjligt, men i ditt fall behöver du nya (gamla då) stolpar som sitter på ömse sidor om luckan. sen är det helt andra gångjärn den smala har pianogångjärn med en kederlist över. och ett stag på sidan som håller luckan i öppet läge, till skillnat mot den du har, som hålls uppe med ett par gångjärn som är uppspända av torisions fjädrar under takkanten. och tätnings listen runt luckan flyttar från smala luckan ut i karossen + låset som skiljer sig åt.. sen behöver man ju luckan oxå..
som sagt inget e omöjligt.. jag har en sunkig redan ombyggd baybuss dvs ett skåp som 1973 blev en cambing bil.. sen har jag engammal rostig lucka från ett skrogsvrak och tänker göra beskrivna ombyggnad.. men är inte riktigt överens med mig själv om hur jag gör med gångjärn och tätnings list eller vilket lås jag skall använda..antingen får man bygga om luckan eller bilen.. mao en inte helt lätt ombyggnad..
om jag hade en original splittbuss skulle jag förmodligen inte göra detta.. fast om den var tex kraftigt smäld i röven eller rostskadad av okänd anledning och jag hade en äldre bakände som donerade alla bitar dvs komplett luckfals, gångjärn stag lucka..tätningslist lås.. =..ett helt annat läge.. vi har ju olika förutsättningar så inget e omöjligt.. men vissa saker e lite svårare..
tja det finns ju en enklare övning.. fäll in den lilla rut falsen i din större lucka.iofs en del plåt och lack jobb... skulle du sen få tag i en fin original lucka går det ju att byta tillbaka,om man vill..
Det råkar inte vara samma som bay?
tja jag vet inte säkert.. men tror formen e liknande.. som sagt kan inte säga med säkerhet. och vet inte om låset e samma ..du får ställa dig och mäta.. tyvärr e kompisens -67 samba och min bay 73 inte på samma ställe annars skulle jag kunna svarat. bayen kom ju -68 så omöjligt e det inte.... men mr 25hp vet nog. han har stenkoll.
Luckan är väl samma upp till o med 1974. Låskistan samma, men inte den yttre delen som man tar tag i o öppnar.
Senare så är infästningsbultarna i annat läge o vulsten på mitten linjerar inte. Rutan är nog en annan också, eftersom att man byter gummilist då med.
trodde listen passade till 79, men man ska ju veta och inte tro en massa...
När jag monterade en lucka från en 72a i min 69a för en massa år sen blev jag tvungen att modda delen av låset som sitter i karossen, så att låset skulle vara helt och hållet likadant tom 74 ställer jag mig frågande till, men jag har ingen rak information att komma med och det kanske inte är supernödvändigt för frågeställaren heller?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » baklucka
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.