26

Håller med dig om att den är sopslut. Tog den mer som exempel.
Gå upp längst upp på sidan och tryck på  projets de restaurations så hittar du att han har 4-5 projekt till. Finns tre sidor med projekt. Många av fransmännen använder hans grejor. Kan väl diskuteras om finishen men det blir bilar av dom igen. 
På denna sidan blir det verkligen en bild säger mer än tusen ord  ICQ/ag

27

yogi skrev:

Har tyvärr ingen tråd eftersom jag samlar delar, mest plåt för tillfället. Har nog plåt till en närmast komplett tredje kaross genom att jag kunnat köpa lite då och då av folk här på sidan. Har en 61 tillverkad sept 60 i samma färg som din. Även rostmässigt är dom rätt lika. sen har jag en antracitgrå från mars 61 som är ett under av rost på en och samma bil ICQ/ad Båda köpta som reservdelsbilar så det saknas lite grejor. Den grå är rätt komplett.

Har något kort på den blå med järnen isatta. Ska se om jag kan få ett kort här sen på det. Satte inga vantskruv eller något sånt. Blev något snabbt när jag lyfte den från plattan. 

Skall du se hur bilen är uppbyggd så finns det en fransk ghiasida likadant som boxerville där en kille tillverkar plåtar själv. Kallas KG maker på denna sidan. Han tillverkar dom efter originaldelar så det är mer likt än reprodelarna som finns. Har några trådar på den här sidan. Tyvärr verkar en del bilder försvinna på sidan efter ett tag.
http://forumkarmannghia.forum-actif.net … -atelier-k

Tack !
Verkar vara en intressant sida med mycket detaljerade bilder.
De delar jag behöver är väl sällan till salu men om dyker upp något får man väl samla på sig.

SO42 Walk thru 67 http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=39806
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California

You're Never a loser until you quit trying.

28

Inners skrev:

Svårt att begripa den där fransmannen. Ghian är varken så dyr eller unik att den förtjänar det arbetet.

Har inte hunnit kolla vad fransmannen gör för nåt. Men när det gäller ett hobbyprojekt så kan man inte alltid förvänta sig att
det skall ge en ekonomisk förtjänst. För mig är det ett fritidsnöje och i detta fall även en utmaning.

SO42 Walk thru 67 http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=39806
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California

You're Never a loser until you quit trying.

29

Självklart. Men om du klickar på länken så förstår du vad jag menar.

Grönis skrev:
Inners skrev:

Svårt att begripa den där fransmannen. Ghian är varken så dyr eller unik att den förtjänar det arbetet.

Har inte hunnit kolla vad fransmannen gör för nåt. Men när det gäller ett hobbyprojekt så kan man inte alltid förvänta sig att
det skall ge en ekonomisk förtjänst. För mig är det ett fritidsnöje och i detta fall även en utmaning.

30 Senaste redigerad av yogi (2016-12-06 21:07:10)

Håll ögonen öppna för dom delar du behöver. Är inte lätt att hitta delar till bra pris. Många delar byter utseende till 64. Så det är mellan 60-63 som gäller. Jag kollar på samba om jag letar efter något.
Det är roligt att nörda ner sig i delar till sin bil.