Hej
Vilka ska man välja Atlas eller Wegu
Vilken sitter bäst på däck och bäst kvalité
Gäller 15" bredd 4.5" fälg
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Däck & fälg » Vita däcksidor
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej
Vilka ska man välja Atlas eller Wegu
Vilken sitter bäst på däck och bäst kvalité
Gäller 15" bredd 4.5" fälg
Vet inte hur Wegu är men jag har Atlas och de sitter bra, de är i gummikvalité och ganska mjuka.
Jag har sett andra modeller i typ nån plastkvalité och de nästan sitter utanför däcket o fladdrar fult.
Ok vilka däck har du dem på strl
Har du limmat dem något?
Vet inte hur Wegu är men jag har Atlas och de sitter bra, de är i gummikvalité och ganska mjuka.
Jag har sett andra modeller i typ nån plastkvalité och de nästan sitter utanför däcket o fladdrar fult.
Har Atlas på två bilar.
På 165/15" sitter de fint.
På pickupens 185/14" bak sitter de fint men fram sitter de på 175/60-14" där sticker de ut lite i kanten (zooma bilden på pickisens framhjul så syns det). Sen hade luften nästan pyst ut en gång och jag backade ut ur garaget och körde 80m in till gården och då bilen den däcksidan ful och sliten. Så kör inte med för lite luft.

Mina sitter på 165/65 15 och 175/75 15.
Om du har breda fälgar med smala däck (tyskstuk) så blir det svårt att få dem att ligga an.
Jag har inte limmat och tror nog det blir sämre.
Jag har haft mina i 5år nu så ytterkanterna på vita däcksidan har börjat bli lite sliten men det har slitits ganska jämnt runtom så det funkar ett tag till.
Använd inget smörjmedel när du klämmer fast dem innanför fälgkanten för då kan de krypa ut.
Tackar för info
När jag besiktigade buggyn i ösregnet i fredags så hade besiktningstjänstemannen åsikter angående torrsprickorna i ffa bakdäckens sidor, sådana kan man ju dölja med vita däcksidor, eller hur!?
Killen hade problem med 1-sida som fick sättas om sen...står om det på nån sida framåt...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 79&p=3
Jag har ingen erfarenhet av vita däcksidor, men jag diskuterade det med en dansk på en träff i somras. Han sa att det enda som är värt att satsa på är wegu. Atlas var enl honom skräp som ofta fladdrar och blir fula. Han sa även att det står "showcars only" på Atlas.
Jag har köpt ett par wegu, men inte monterat ännu, så jag vet egentligen inte nått 
Ok. Jag beställde en sats Atlas
Vi får se hur det kommer funka
//Jan
Jag har ingen erfarenhet av vita däcksidor, men jag diskuterade det med en dansk på en träff i somras. Han sa att det enda som är värt att satsa på är wegu. Atlas var enl honom skräp som ofta fladdrar och blir fula. Han sa även att det står "showcars only" på Atlas.
Jag har köpt ett par wegu, men inte monterat ännu, så jag vet egentligen inte nått
Det HÄR är vita däcksidor ;-)
Dom ser ju iof blå ut 
Gratulerar till fina däck. Själv får ja köra snålvarianten så länge 
Det HÄR är vita däcksidor ;-)
Skymtar lite vitt, de var till min Agave -56a. Såld med mycket ånger.
Ny uppsättning till min Never Ending Story Replica. Blåa dessa åxå. Under byggnation kan man säga.
Sorry, of topic.....
Skymtar lite vitt, de var till min Agave -56a. Såld med mycket ånger.
Ny uppsättning till min Never Ending Story Replica. Blåa dessa åxå. Under byggnation kan man säga.
Sorry, of topic.....
Detta är oxå vita sidor men lite billigare 
Marantz skrev:Skymtar lite vitt, de var till min Agave -56a. Såld med mycket ånger.
Sorry, of topic.....
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Däck & fälg » Vita däcksidor
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.