1

Har precis delat en rasad gammal Trimco-motor och hittade en Enem B8 som ser ut att vara i gott skick.
Någon kan specen på den kammen?

2

Har också en Enem B8 som satt i en T4 motor (2 lit) som gått som rallymotor på 70-talet.

Vw -58 (special), -67, -70, -74

3

Enem kanske?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Svwerker skrev:

Enem kanske?

Det sverker försöker säga är att enem fortfarande är aktiva och ibland bistår med infon på kammar.så ring dit och fråga nu när du vet om att dom är aktiva

5

Drog faktiskt ett mail till dem igår kväll och fick svar idag (bra service):

"Hej, sorry men jag minns in te detaljerna. Någonstans runt 276 -288 grader, ca 9 mm lyft. 30 år sen vi gjorde en sådan..."

6

PPRMicke har utrustning för att mäta upp den om du vill få mer exakta värden

Learning by experience is a great way to spend money...

7

Jag har en Enem B7 ! Den har 11 mm lyft..
Den satt i en 1835:a med IDA 48:or  ICQ/ab
Gick som ett skott och var min första trimmade motor.

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

8

ypzilon skrev:

Drog faktiskt ett mail till dem igår kväll och fick svar idag (bra service):

"Hej, sorry men jag minns in te detaljerna. Någonstans runt 276 -288 grader, ca 9 mm lyft. 30 år sen vi gjorde en sådan..."

Jag har gjort samma sak, nejnej jag kommer inte ihåg..men runt 300grade osv... Dom har nog en del erfarenhet genom åren.. Kul