Snygga plåt jobb du gör
, gillar bakplåtskonstruktionen, löstagbart men inte synligt
Snygga plåt jobb du gör
![]()
, gillar bakplåtskonstruktionen, löstagbart men inte synligt
Thanks, eller tack till Macke som lärt mig både plåtjobb och bakplåtskonstruktion 
Bra jobbat
Litet tips..... om man skall lägga igen tunna partier.. så brukar det funka bättre om man kan lägga en aluminium eller koppar plåt bakom som sas en form som man svetsar mot. så är risken mindre att man bränner hål och smältan droppar up på baksidan.. därmed inte sagt att det blir skitlätt.. men enklare är det.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Blir kanon det här
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Önskar jag kunde vara lika flitig, det ser toppen ut GB! 
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Thanks
Jo michaelth, har ett par bitar jag använder ibland men ibland får man inte plats med dom heller
Kom igen Häsä, kööööör...du kan om du vill 
Det går framåt ser jag. Och bra blir det också. Bra beslut det där med löstagbar mellanplåt, ångrar själv att jag inte gjorde det även fast jag tänkte att det skulle nog vara bra. Det fick jag bittert ångra när motorn skulle på plats.
Ghia 1968
Det går framåt ser jag. Och bra blir det också. Bra beslut det där med löstagbar mellanplåt, ångrar själv att jag inte gjorde det även fast jag tänkte att det skulle nog vara bra. Det fick jag bittert ångra när motorn skulle på plats.
Min mellanplåts sidor var i princip obefintliga så ska man ändå göra nya sidor så kan man lika gärna borra hål istället för att kapa ur 
Ser bra ut GB, vilken skillnad mot när du började
.
Det där med att använda aluminium bakom tunn plåt skulle jag strunta i, koppar eller ännu hellre mässing är kanon, typ 4-5 mm.
Hårdare och högre smältpunkt än aluminium. Man vill inte riskera smälta fast material i något kritiskt läge precis.
Ser bra ut GB, vilken skillnad mot när du började
.
Det där med att använda aluminium bakom tunn plåt skulle jag strunta i, koppar eller ännu hellre mässing är kanon, typ 4-5 mm.
Hårdare och högre smältpunkt än aluminium. Man vill inte riskera smälta fast material i något kritiskt läge precis.
Tackar, ja nog har det gått framåt sen man började allt
Nu vet jag faktiskt inte säkert vad jag har för material... fick en klump av Franke för ändamålet och sen har jag även ett kopparrör att leka med 
Långsamt, långsamt så faller bitarna på plats, kul att se utvecklingen på dina lagningar tycker det börjar se riktigt bra ut. Fortsätt kämpa mot Hessisch nu, skulle du inte nå ända fram så har du ju en ganska frän buss att åka i istället...
/foppa
Ja det ser riktigt bra ut. Nästan så du kommer upp på min världsmästarenivå..
Långsamt, långsamt så faller bitarna på plats, kul att se utvecklingen på dina lagningar tycker det börjar se riktigt bra ut. Fortsätt kämpa mot Hessisch nu, skulle du inte nå ända fram så har du ju en ganska frän buss att åka i istället...
/foppa
Ja skulle det misslyckas får det bli bussen, men då lär jag ha i 1600:an
Ja det ser riktigt bra ut. Nästan så du kommer upp på min världsmästarenivå..
Nje, dit kommer jag aldrig 
Nä det är klart, jag har ju min egen värld, Marcusasien, där allt jag gör av naturliga skäl håller världsklass.
Ikväll när jag ändå var i närheten av garaget när dottern är på ridning så var jag tvungen att svänga förbi och borra hålen i mellanplåten och kolla så skärmarna passar
Verkar lira helt ok, och fan så roligt att hänga på skärmar så det ser ut mer som en bil igen
även om det är högst tillfälligt....

Gillaknappen.....klick!
Ikväll när jag ändå var i närheten av garaget när dottern är på ridning så var jag tvungen att svänga förbi och borra hålen i mellanplåten och kolla så skärmarna passar
![]()
Verkar lira helt ok, och fan så roligt att hänga på skärmar så det ser ut mer som en bil igenäven om det är högst tillfälligt....
![]()
Asschusst bild!!! Blir bra för faen! 
nä det där blir inte bra
bra jobbat! närmar sig sakta men säkert 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Tackar pojkar och flickor
Fast när man leker med skärmar så kommer man på vad man har att vänta... som man försöker förtränga ...

Färgaffären i Falun jag har handlat från tidigare kunde ju inte få fram färgen...så idag ringde jag en annan i Insjön efter tips från Norrland;
-Kan ni få fram en gammal VW färg, L271?
-Kanske det... är det Texasbrun?
-Ja...
-Det går bra det.

Glasurit har nog alla resept på vw-kulörer, troligtvis samma leverantör som jag använder han har några vw-fordon också.....
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213
Jasså, har dom det? vad?
Lördagsmek igår, inte helt upplagd och själv i garaget så det blev en kortare vända... svissa dit ena hörnet i alla fall...ser fan sämre ut nu på bild än jag tyckte det gjorde igår kväll...

Ahh gnäll inte blir ju skitbra!! snyggt jobbat
Tänk på hur det såg ut innan.. du har kommit långt..
Finns väl absolut inget att gnälla på här.!!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Ahh gnäll inte blir ju skitbra!! snyggt jobbat
![]()
Tänk på hur det såg ut innan.. du har kommit långt..
Finns väl absolut inget att gnälla på här.!!!
Thanks
jag brottas ständigt med nivå och gräns för jobben