Någon som har erfarenhet av att besikta veteranen på Carspect? Jag har fått erbjudande om att besikta där för 295 kr, gäller även lätt lastbil vilket är betydligt billigare än Besikta där jag besiktat hittills. På Besikta låter de ofta besiktningstekniker som själva håller på med veteranbilar ta hand om de veteraner som kommer in, vilket innebär att de vet " vad det handlar om". Har Carspect samma inställning?
Mycket intressant då jag för närvarande har en haltig dialog med både Besikta och SBP om prissättningen.
Jag kör med carspect i Linköping.
Aldrig nått problem trevliga killar.
Någon som har erfarenhet av att besikta veteranen på Carspect? Jag har fått erbjudande om att besikta där för 295 kr, gäller även lätt lastbil vilket är betydligt billigare än Besikta där jag besiktat hittills. På Besikta låter de ofta besiktningstekniker som själva håller på med veteranbilar ta hand om de veteraner som kommer in, vilket innebär att de vet " vad det handlar om". Har Carspect samma inställning?
Morsning
Hur fick du ditt erbjudande?
Nästan halva priset för en besiktning låter ju otroligt! Men å andra sidan kanske det är den utvecklingen man kan vänta av ett privatiserande av detta slag. Bara kvalitén håller.
Bokade Opus och de hade 100 kr billigare vissa tide, på förmiddag. Enkelt sätt att spara en hundring, 345 kr istället för 445 kr.
Gick dessutom igenom utan anmärkning 
Var väl Carspect som fick indraget tillstånd och sedan såldes till Besikta? Tror jag
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Var och besiktade på carspect i Jönköping. En nogrannare besiktning har jag inte varit med om. Kollade allt. Fick veta att ena stötdämparna hade lite sämre effekt än den andra, men att det var inom marginalen.Tilläggas att den gick igenom med rent papper
9 2016-07-11 15:03:30 Senaste redigerad av mr.notchback (2016-07-11 15:04:47)
.
Jag besiktigade bussen på carspect Lund förra veckan.
Trevliga och kunniga.
Jag fick återvända med ojämn bromsverkan bak.
När jag kom in igen så berättade jag att jag inte var 100 på att bromsen var helt jämn nu.
Då körde vi in och kollade innan besiktningen började, så jag inte skulle kasta pengar i sjön 
En trevlig gest. Och bromsarna var jämna 
Men billigt var det inte.... Jag tror det kostade 625kr(lastbil). Det var den dyraste besinningen nånsin... Beskillen hajade själv till och tyckte det var dyrt, så han fixade en 50 lapp i rabatt 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Var väl Carspect som fick indraget tillstånd och sedan såldes till Besikta? Tror jag
Det var inte carspect. Jag minns inte namnet på dom, men jag besiktigade bruksbilen hos dom dan före det uppdagades 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Besiktar numera på opus, 295:- brukar de ta innan lunch 
Jag fick ett brev hem.
Upptäckte dock senare att erbjudandet bara gällde min moderna bil.
Ärtan74 skrev:Någon som har erfarenhet av att besikta veteranen på Carspect? Jag har fått erbjudande om att besikta där för 295 kr, gäller även lätt lastbil vilket är betydligt billigare än Besikta där jag besiktat hittills. På Besikta låter de ofta besiktningstekniker som själva håller på med veteranbilar ta hand om de veteraner som kommer in, vilket innebär att de vet " vad det handlar om". Har Carspect samma inställning?
Morsning
Hur fick du ditt erbjudande?