1 Senaste redigerad av Eklund (2016-11-26 12:07:58)

Jag har nyligen köpt en till cab den här gången en 1303 ls från 73 med brun o väldigt sliten ytter cab tak frågan är vad man ska välja för material till cabben o tillverkare med bra passform . bilen är beige eller ljusgul o jag tycker den ska ha en svart cab men är inte säker på om jag ska välja canvas eller vinyl o vilken tillverkare o köpställe man bör välja o vill därför ha tips o åsikter.

2

Jag hade valt canvas , mest beroende på att det är snyggast i mina ögon !

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

jag tycker också att de är snyggare men läst nånstans att 1303 aldrig såldes med canvas

4

Renoverar du för super original skick, eller för din glädjs skull..
jag kan tycka att Canvas känns mer gediget och seriöst.. vinyl känns billigt och plastigt.. sen brukar den väl krympa och se tråkig ut..
Canvas alla dar i veckan för mig på en fin entuiastbil..
kommer bli dt längre fram på min cabbe när jag kommer så långt ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

michaelth skrev:

Renoverar du för super original skick, eller för din glädjs skull..
jag kan tycka att Canvas känns mer gediget och seriöst.. vinyl känns billigt och plastigt.. sen brukar den väl krympa och se tråkig ut..
Canvas alla dar i veckan för mig på en fin entuiastbil..
kommer bli dt längre fram på min cabbe när jag kommer så långt ICQ/ad

De kommer inte bli något super skick utan en bra bil för min egen skull som inte heller är till för att säljas för att tjäna så mycke som möjligt på heller
Nästa fråga är ju hur de kan skilja så mycke i pris på tmi caanvas yttertak görs de i olika kvalitet eller är de bara vad de olika försäljnings ställena köper in för o hur mycke de sen lägger på för sin egen förtjänst

6

Vinyl ser inte särskilt snyggt ut, tycker jag. När jag renoverade min 1302 tog jag Sonnenland. Passformen var perfekt och den såg riktigt bra ut.

7

Kanske lite sent svar på ditt inlägg men skall du ha original så var det vinyl som gällde 73. Jag bytte på min 73:a i vintras och valde en vinyl från Custom and speed parts och den hade fin passform. Tänk på att den skall vara aningen för kort när du monterar, ställ den sedan i solljus 1 timma, så den blir genomvarm, innan du spänner den med låshakarna i framkant.

8

cabbe 73 skrev:

Kanske lite sent svar på ditt inlägg men skall du ha original så var det vinyl som gällde 73. Jag bytte på min 73:a i vintras och valde en vinyl från Custom and speed parts och den hade fin passform. Tänk på att den skall vara aningen för kort när du monterar, ställ den sedan i solljus 1 timma, så den blir genomvarm, innan du spänner den med låshakarna i framkant.

Mest troligt Blir de sonnenland eller canvas haartz stayfast från tmi men lägg gärna in en bild på din egen bil så man ser hur de blev på den

9

Nu är frågan istället om man bör välja canvas haartz stayfast från tmi med ett pris på 5800 från Classic vw up North eller sonnenlannd o då ifrån Wolfgang gatza som jag fick ett väldigt bra tps på med ett väldigt bra pris på 320 euro lägg gärna in era tips o åsikter

10

Ge gärna skötseltips för att hålla en tyg cab fräsch o om de är något som skiljer gent i mot en vinyl cab som jag har på cab en från 1968

11 Senaste redigerad av Mr 56 (2016-12-18 21:13:43)

Har inte haft en vinyl cab, (Stayfast) men det som sliter mest är solljuset.
Det bleker och gör tyget skörare.

Jag har sytt ett överdrag av oblekt lakansväv , då jag har roadster's utan sidorutor, och man vill inte att det skall regna in.

Sen bor jag på landet så om jag lämnat bilen ute lite längre tid av nått skäl , så har jag täckt över med lakansväven. Och det blir vitblekt väldigt fort.

Så Sol och värme är fienden :-)

PS: Jag gillar Stayfast strukturen bättre än Sonnenland, annar sär det nog hugget som stucket....

"ljushuvud"

12

Mr 56 skrev:

Har inte haft en vinyl cab, (Stayfast) men det som sliter mest är solljuset.
Det bleker och gör tyget skörare.

Jag har sytt ett överdrag av oblekt lakansväv , då jag har roadster's utan sidorutor, och man vill inte att det skall regna in.

Sen bor jag på landet så om jag lämnat bilen ute lite längre tid av nått skäl , så har jag täckt över med lakansväven. Och det blir vitblekt väldigt fort.

Så Sol och värme är fienden :-)

PS: Jag gillar Stayfast strukturen bättre än Sonnenland, annar sär det nog hugget som stucket....

Jag har fått ut provbitar av sonnenland o stayfast nu för någon vecka sedan o de är verkligen inte lätt att välja o de blev inte lättare med provbitarna

13

De blir sonnenland från top n trim i helsingborg

14

Bra val! ICQ/ad