1

Jag har en ´84 original sugdiesel-pickis. Dock läcker den olja. Trots packboxbyte i samband med kamremsbyte. Och är trött med sina 54 hästar.
Som av en händelse har jag en 1,6 TD Intercooler från en passat liggandes. Jag undrar dock vad jag kan behöva i avseende av modifieringar för att få denna på plats. Dels måste jag ju skapa någon form utav anslutning för oljereturen från turbon ner i tråget, och mitt tråg saknar anslutning för detta. Hur har ni gjort?

Bild på ett turbotråg: http://www.air-cooled-parts.com/cat/ima … 3601AB.png

http://forumbilder.se/FBM38/img-20161116-224227.jpg?width=150

http://forumbilder.se/FBM38/img-20161116-224246.jpg?width=150

http://forumbilder.se/FBM38/img-20161117-104411.jpg?width=150

Tacksam för synpunkter! ICQ/ab

2

Var det någon som sade oljeläckage?  ICQ/ad

http://forumbilder.com/images/2016/11/19/IMG_20161118_084024.md.jpg

3

Denna motor är det tänkt skall hamna i pickupen.

http://forumbilder.com/images/2016/11/19/IMG_20161119_150252.md.jpg

http://forumbilder.com/images/2016/11/19/IMG_20161119_150310.md.jpg


Detta är avgasflänsen jag fick med. Motorn har som sagt suttit i en passat. Hur sitter denna ihop med flänsen på grenröret? Medelst fjädrar?

http://forumbilder.com/images/2016/11/19/IMG_20161119_150333.md.jpg


Och här syns oljereturen som jag måste lösa att lyckas ansluta till mitt sugmotor-tråg på något vis.

http://forumbilder.com/images/2016/11/19/IMG_20161119_150533.md.jpg