Jag sätter nog en kopp kaffe på att det är 1973.
102 2011-02-05 19:03:06 Senaste redigerad av Erik-642 (2011-02-05 19:09:16)
Den här bilen våltade många gånger innan den hammnade här.
Sen 68 enl Chassinummret
Långt ner
Kanske inte något för skrottråden, men då resten av bilen befinner sej under lager med bråte så vet man inte om det är skrot eller ej.
En ghia från 1960, orange men orginalfärgen ska vara grönmet. Kommer att grävas fram till våren.
Hör av dig när det är dax, så hjälper jag till att gräva
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Jag sätter nog en kopp kaffe på att det är 1973.
Chromad spegel, visst, men grå plastsarg runt framlyktan, kom det verkligen redan 73?
kan ju givetvis vara bytt, därav tänkte jag mig 76. annars hade jag sagt 75, det hade legat mera rimligt för min spontana del att gissa. Arbetarblå har ju varit en återkommande färg, så utifrån färgen är det ju svårt att gissa...
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
MickeW skrev:Jag sätter nog en kopp kaffe på att det är 1973.
Chromad spegel, visst, men grå plastsarg runt framlyktan, kom det verkligen redan 73?
kan ju givetvis vara bytt, därav tänkte jag mig 76. annars hade jag sagt 75, det hade legat mera rimligt för min spontana del att gissa. Arbetarblå har ju varit en återkommande färg, så utifrån färgen är det ju svårt att gissa...
Jag har sådana gråa lyktsargar i plåt. Var säkert något snikalternativ till pickuper. Nej, vad som avslöjar året är att -73 var enda året sena bay hade tanklucka.
107 2011-02-06 12:19:29 Senaste redigerad av Erik (2011-02-08 18:46:56)
Några av dom vrak jag hittat.
En rätt illa åtgången 58-59.
Traktormisshandlad -65:a
En halv kaross som ligger i en ravin med resterna av en massa andra bilar. Har tidigare räddat ett söndersågat splittak och bakdelen av en ovalkaross därifrån.
108 2011-02-06 20:55:57 Senaste redigerad av Nilzon (2011-03-08 18:52:25)
Imponerande Nilzon ! Du verkar ju ha hittat en hel del du,finns det några kvar i skogarna kring dej ?
Det börjar bli glest, får nog åka längre hemifrån nuförtiden.
Herregud nilsson, jag bor ju i Skellefteå, å det är ju inte långt till dig egentligen, men hitom vattnet finns inte några splitbussar kvar...
Har du hållit på länge å jaga dessa eller är dessa bilar hittade under de sista typ 2 åren eller?
Jag tror VW inresset är större i Sverige, så ni är fler som dammsuger skogarna. T.ex här i Jakobstad är vi bara 2 som jagar VW-skrot så konkurrensen är ju inte så stor...
Jag har hållit på och jagat i snart 20 år, men dessa bilder är från dom sista typ 5 åren.
-65 lyx
-51 split
-76 DH
-61 EH
-50 split
-68 lyx
Early bays
Nilzon: Vad hände med lyxen!?!?
110 2011-02-06 21:11:12 Senaste redigerad av Hebster52 (2011-02-06 21:12:29)
Finns ju nog bra många fler än 2 som söker vw skrot i Jakobstadsnejden men eg. bara en som fyndat mest..... ^^^^
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Hei Nilson! Minun täytyy saada päälleni romu tutustumismatka kesäksi!
Sinulla näyttää olevan paljon iloa Suomen romu
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Banjolunta me taskolampi?
paljon lunta, mutta ei taskulamppu
Kan väl alla som sett jönssonligan!!
Tel 07noll357185ett
Ja, sådan en skrottur i Finland ser ut till at bringe fina bilar frem... Hur mycket av det har du taget hem?
Nilzon,det var ganska många som man sett "live" runt om i buskarna.....
På nytt småningom??
Annorlunda motorlösning
/ MrSpock
VW typ 1 - 68
Vaddå, den är ju fläktkyld?
anton_e: Det blev skriftlig budgivning på den som jag förlorade, den hamnade till östra Finland
Hebster: Jag räknade med dom aktiva, inte dom väntar att det ska dyka upp nåt på nätet eller i lokaltidningen
50 split: Du är välkommen!
hamsedk: Bra många har jag slarvat hem, men allt för få!
Volkkariukko: Så fort den här eskimoskiten försvunnit så hör jag av mig!
-62:a
-61 Panel
-69 Panel
Sen 50-talare
1500S -64
119 2011-02-08 18:48:02 Senaste redigerad av Erik (2011-02-08 19:04:39)
Den busss som senare bärgades av VWiktor. Notera skogstrollet till höger.
Notera skogstrollet till höger.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5
Notera skogstrollet till höger.
Ja det va ett riktigt otäkt troll
Dessutom kollar jag inte på bussen, utan en fälg till late bay...... SUCK.....
Tel 07noll357185ett
Två vrak som jag drog hem för några år sedan och skrotade. Eller egentligen tre för det svarta eländet i mitten är också borta nu.
Soltakaren hade fått karossen framflyttad med grävmaskin i jakten på en motor till en rörhög.
Soltaket och delarna för högerstyrt sparades. Ovalen på släpvagnen fick lämna ifrån sig bakruta, instrumentbräda och lite annat bra att ha.
Två vrak som jag drog hem för några år sedan och skrotade. Eller egentligen tre för det svarta eländet i mitten är också borta nu.
Soltakaren hade fått karossen framflyttad med grävmaskin i jakten på en motor till en rörhög.
Soltaket och delarna för högerstyrt sparades. Ovalen på släpvagnen fick lämna ifrån sig bakruta, instrumentbräda och lite annat bra att ha.
Den högerdörren ser ju ut att va en sån som jag behöver?
Finns den kvar?
Jag har en högerstyrd soltakare oxå, Erik! Var detta en 61:a?
Vad har du för planer för det högerstyrda du sparade? Har du ledsnat på 'skräpet' (både högerstyrt och div. ovaldelar) så får du mer än gärna maila mig på musiker.ullared [@] telia.com !
Och så en vacker bild...
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>