Ska vi säga ett par dygn till? 
Hur länge till kommer någon att sakna sidan?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
bakgrund? vad är det som har hänt
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
jag tror jag gillar den nya hemsidan bättre... musik o allt.
Detta va nog den mest spännande loggin på den hemsidan sen... någonsin?
Det är bra länge sedan jag tröttnade på typ 2 klubben. Detta pga att det inte är en sida för enbart typ 2, utan även andra typer som har en helt annan typnummer!
Alltså, det var länge sen jag var medlem och jag var det bara en kort period, det var inget för mig. Men jag försöker svara på frågor på forumet för att det är ett vettigt ställe att bygga upp en kunskapsdatabas på, och ganska många som köper buss verkar vara mer av drömmare om den perfekta campingsemestern än realister som kan skruva själva. Typ.
Det är bra länge sedan jag tröttnade på typ 2 klubben. Detta pga att det inte är en sida för enbart typ 2, utan även andra typer som har en helt annan typnummer!
Hur menar du, Kjell? Jag är sedan ett par år medlem i (bl.a.) Typ2-klubben, och jag känner inte igen det du talar om.
Eller mer korrekt: jag förstår inte vad du menar.
1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89
han menar att t4 och t5, (dvs dom två nästföljande generationer av vw-bussar) inte är typ2 or.
som jag fattar det är typ2 bara fram till och med T3 (T25 som den kallas i england)(eller fykantsbuss) (inte att förväxla med TYP3)
Exakt , det var det som scitter skrev jag avser. Egentligen är det också fel att prata /skriva T1 och T3 när det är typ 2. Under den tid som det gjordes typ 2 var det ingen som nämde T3 för någon typ2. Det var först när VW kom ut med framhjulsdrivna modeller av nyttofordonen som dessa beteckningar kom i användning. I en tysk bok om VW som brandbil skriver man om typ 2 Generation 1,2 och 3. I förkortad version tex typ2 G1, en i min mening korrektare form.
Exakt , det var det som scitter skrev jag avser. Egentligen är det också fel att prata /skriva T1 och T3 när det är typ 2. Under den tid som det gjordes typ 2 var det ingen som nämde T3 för någon typ2. Det var först när VW kom ut med framhjulsdrivna modeller av nyttofordonen som dessa beteckningar kom i användning. I en tysk bok om VW som brandbil skriver man om typ 2 Generation 1,2 och 3. I förkortad version tex typ2 G1, en i min mening korrektare form.
Shit pommes frites vilket hårklyveri.
Kjell T skrev:Exakt , det var det som scitter skrev jag avser. Egentligen är det också fel att prata /skriva T1 och T3 när det är typ 2. Under den tid som det gjordes typ 2 var det ingen som nämde T3 för någon typ2. Det var först när VW kom ut med framhjulsdrivna modeller av nyttofordonen som dessa beteckningar kom i användning. I en tysk bok om VW som brandbil skriver man om typ 2 Generation 1,2 och 3. I förkortad version tex typ2 G1, en i min mening korrektare form.
Shit pommes frites vilket hårklyveri.
Ja, visst är det härligt!
S
Sådärja.....
Då var www.typ2-klubben.com uppe och rullar igen sedan den 1 november !!!
Det är bara att hänga på som delad admin och information inmatare att uppdatera lite sedan sist och sedan är allt frid och fröjd fram till nästkommande attack, vilket ledde till att webbhotellet inte ville starta upp den igen pga för många anrop och brakade ihop deras server...
Så om ni inte nöjer er med en hemsida www.typ2-klubben.com så har vi ytterligare en parallell enklare wordpresshemsida NT2K.org som rullat sedan vi tröttnade på den tidigare nu uppstartade igen.
Och för dem som det inte räcker till så finns vi även på facebook typ2-klubben SAMT även för oss medlemmar i NT2K även en klubbmedlemstidning i fyrfärgstryck 4 ggr per år...
Håll tillgodo!!!
/Ripa, nuvarande Bussfestansvarig #BussfestNkg17
14 2016-11-03 20:35:28 Senaste redigerad av Keyser Söze (2016-11-03 20:36:05)
Jag betalade in medlemsavgift i våras men har inte sett skymten av nån tidning ännu. Försök till mejlkontakt har inte heller gett resultat.
Samma sak kommer hända med detta forum eldsjälarna försvinner in kommer det nybörjare och folk med syrliga kommentarer.
Bemöt andra som du vill bli bemöt och alla är vi nybörjare i början är nåt många skulle ta till sig finns andra forum där man kan ironisera och spy gala.
Samma sak kommer hända med detta forum eldsjälarna försvinner in kommer det nybörjare och folk med syrliga kommentarer.
Bemöt andra som du vill bli bemöt och alla är vi nybörjare i början är nåt många skulle ta till sig finns andra forum där man kan ironisera och spy gala.
Det jag menar är att senast någon postade i den här tråden var fyra år sedan. Det hade varit bättre att skapa en ny.
Jag håller dock inte med om att det kommer in nybörjare med syrliga kommentarer, däremot kommer det nybörjare som ställer samma frågor om och om igen och det tröttnar eldsjälarna att både se och svara på.
18 2016-11-05 13:45:23 Senaste redigerad av vwato (2016-11-05 13:55:50)
Dominique skrev:Samma sak kommer hända med detta forum eldsjälarna försvinner in kommer det nybörjare och folk med syrliga kommentarer. Bemöt andra som du vill bli bemöt och alla är vi nybörjare i början är nåt många skulle ta till sig finns andra forum där man kan ironisera och spy gala.
Det jag menar är att senast någon postade i den här tråden var fyra år sedan. Det hade varit bättre att skapa en ny.
Jag håller dock inte med om att det kommer in nybörjare med syrliga kommentarer, däremot kommer det nybörjare som ställer samma frågor om och om igen och det tröttnar eldsjälarna att både se och svara på.
Frågorna ser liknande ut ja men problemen är individuella och lösningarna utvecklas över tid som erfarenheterna ökar samt att nya delar och material blir tillgängliga. All hjälp är säkert mer uppskattad i garagen än det syns på forumet och som någon uttryckte det, "ett hjärta är begynnelsen på all kunskap".
Får önska lycka till med typ2-forumet och klubben, mångfald är positivt för hobbyn.
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Okey, det var synd att man inte gav klubben namnet folkabussklubben.se eller något sådant så att man slapp läsa så mycket termnologi kring vad en klubb ska heta eller vad vi nu alla ska kalla oss gemensamt sjäva för...
Jag förstår att de finns mycket stolthet i olika klasser och typer av bussar men varför hålla på med allt detta tjafs och inte vara stolta över varandras gemensamma intresse, nämligen folkabussar. Sedan kan det ändå delas in och diskuteras i och kting olika kategorier. Alla typer och årsmodeller har sin tjusning, fördelar och nackdelar. De ena behöver inte utesluta de andra!? Sedan kan jag förstå denna begreppsförvirring... pch då är det bra att det finns vissa som är mer nybörjare än andra som kan tala om hur det ligger till... Men för den delen så behöver man inte bli märkvärdig och sväva upp i det blå!? Se upp till ny nybörjare som oftast är villiga att lära sig mer av saker och ting utan att skrämma iväg dem...
Läs gärna vår klubbs generella beskrivning om hur vi ser på folkabussar, nya vetgiriga och ambitiösa medlemmar som tidigare gamla i gemet med en hel del i sin kunskapsryggsäck...
sedan är det ju så med de flestas liv. Man hamnar i olika faser i livet med mer eller mindre tid över till ideellt arbete som mer aktiv medlem i en förening...
Många har sedan 2001 lagt ner sin själ i att starta upp och upprätthålla en någorlunda nivå på vad som förväntas av en klubb / förening med hemsidor, mer elller mindre daglig operativa uppggifter med nya som tidigare medlemmar samttidigt som arrangemang ska planeras, genomföras och följas upp tillsammans med annat grundläggande föreningsarbete. Jag hyser stor respekt och är tacksam för de som lagt ner ett sådant gediget arbete innan jag blev intresserad av och började som ny vetgirig medlem och folkabuss ägare. Blev sedemera ännu mer intresserad och började som mer aktiv arbeta med och för klubben då jag blev efterfrågad. Jag vet att det finns många därute idag medlem och inte som har både kunskap om och erfarenhet kring vår/a tidigare hemsidor bla. Men när dessa personer efter år av hängivet arbete väljer att dra sig tillbaka pga att de hamnat i en anna fas i sitt liv så får man tacka för den tid de lagt ner så mycket tid och faktiskt respektera det. Hur det än är så handlar det här om ideellt arbete!? Sedan är det bara för andra medlemmar som har liknande kunskap att backa upp och göra sitt bästa att underhålla klubben och hålla den vid liv för övriga tidigare som i framtiden nya intresserade medlemmar...
Därav bla vårt problem med de hemsidir vi har haft. Tidigare hemsidor skapades av personer / medlemmar med specialkompetens kring hemsidor mm. När dessa personer valde efter år av hängivet arrbete att inte fortsätta med att underhålla en mer krävande sida, som även då blir mer utsatt utifrån och till sist kapad och ställde till det för vårrt webbhotell. I styrelsen eller klubben fanns det ingen med liknande kunskap / erfarehet av att arbeta med denna typ av hemsida så valde vi i styrelsen att lägga ner sidan och skapa en enklare och meindre underhållskrävande wordpresshemsida... När nu den tidigare hemsidan startas upp igen så kommmer såkerligen liknande saker att hända igen på sikt då vi fortfarande inte har någon kompetent hemsideansvarig utsedd att fortsätta underhålla denna. Det kommer vara en aktuell punkt på agendan vid kommande styrelsemöte nu den 7nov. Men så länge ingen medlem med kompetens med att arbete / underhålla en hemsida rent tekniskt samt tid att lägga ner detta arbete så kommer problemen uppstå igen.
Fyra år senare...
Förstår inte riktig vad du menar med fyra år...
Jag arbetade med sidan för ett år sedan 2015 i början av november med bla lägga in styrelsematerial innan den lades ner pga allt strul...
Därefter började vi arbeta mer med google drive för styrelsearbetet och vår dåvarande webbansvarige Marie hjälpte till med att ta fram en enkare wordpress hemsida NT2K.org på beslut av styrelsen då det var bättre att han en enklare fungerande hemsida istället för ingen hemsida alls då den tidigare krävde med underhåll av kompetent person / medlem som annars utsätts för både det ena och det andra och till sist även påverkar webbhotellet där vår sida låg.
/Ripa
Varför T2 diskussion här på T3 avdelningen?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Typ_2
Helt ok...
jag är tacksam för eldsjälars tidigare initiativ, tid och gedigna kompetens qtt kunna driva en förening, klubb och framförallt en hemsida som ska vara klubbens ansikte utåt ock kanal för informationsutbyte.
Men tyvärr så är det så att om man byggt upp ett system vare sig det handlqr om föreningsarbete, aktiviteter eller som i dettaen hemsida så är det bättre att den byggs upp så att andra som ska ta vid klara det utan att behöva ha liknande kompetens som de eldsjälar har haft. Eller så klover andra med liknande erfarenhet / kunskap fran för att fortsätta arbetet... Om inte så får man helt enkelt ta fram andra lösningar när det gått så långt som det gjorde med vår sida innan den brakade ihop. Jag kan gärna ta mig tid att fylla i material och under hålla och uppdatera sidan rent informationsmässigt för att få en mer levande hemsida. Men rent tekniskt är jag inte ens en nybörjqre...
Ironi och spy galla tillhör de personer som inte kan hålla sig till sakkritik utan att ge sig personer ifrågq
/Ripa
Jag betalade in medlemsavgift i våras men har inte sett skymten av nån tidning ännu. Försök till mejlkontakt har inte heller gett resultat.
Om du vill kan jag kolla upp ditt medlemskap med medlemsansvarige Johan L !?
Tyvärr tror jag inte att du kan få tidningarna rekruaktivt då de trycks numer med medlemsuppgifterna direkt på tidnings baksida och skickar direkt från tryckeriet..
Har du något medlemsnummer eller ska jag använda ditt för och efternamn...
Du har möjligtvis inte flyttat och ändrat adress ?
Jag eller Johan hör av oss senare...
/Ripa
Keyser Söze skrev:Jag betalade in medlemsavgift i våras men har inte sett skymten av nån tidning ännu. Försök till mejlkontakt har inte heller gett resultat.
Om du vill kan jag kolla upp ditt medlemskap med medlemsansvarige Johan L !?
Tyvärr tror jag inte att du kan få tidningarna rekruaktivt då de trycks numer med medlemsuppgifterna direkt på tidnings baksida och skickar direkt från tryckeriet..
Har du något medlemsnummer eller ska jag använda ditt för och efternamn...
Du har möjligtvis inte flyttat och ändrat adress ?
Jag eller Johan hör av oss senare...
/Ripa
Det får du gärna göra, tack så mycket!
Jag skickar mina uppgifter via PM.
svenne duva skrev:Fyra år senare...
Förstår inte riktig vad du menar med fyra år...
Jag har redan kommenterat det och det har inget med bussklubbens hemsida att göra. Du svarade i en forumtråd efter fyra år istället för att starta en ny.
Lycka till med hemsidan och klubben.