Jag har en del Typ1 fälgar som jag tror kommer från en 1967 Bubbla 1500 (skivbromsar).
Nån som är intresserat? Pris? 250kr/st är väl rimligt, eller ett bra pris på alla 7.
Finns i Stockholm.

Modern cars are nothing but visual pollution !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar säljes » Typ1 67:ans fälgar
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag har en del Typ1 fälgar som jag tror kommer från en 1967 Bubbla 1500 (skivbromsar).
Nån som är intresserat? Pris? 250kr/st är väl rimligt, eller ett bra pris på alla 7.
Finns i Stockholm.

Nja, inte till 1500 med skivbromsar utan till trumbromsbilar är det. 1966-67
Men de tillhör dem speciella platta navkapslar, och det gick inte att sätta på framsidan (med trumbromsar). Navet sticker ut för mycket.
Sen är de hålen i fälgarna väl till för att kyla skivorna, eller?
66-67 VW 1300 har andra trummor än upp till 65. På 66-67 passar platta navkapslarna. Skivbromsbilarna hade som bekant 4X130 i bultmönster.
Men såklart, tänkte inte efter. Skivbromsar är alltid 4 bultade...
Men varför fick trumbromsbubblor fälgar med kylningshål då? Det är ju typiskt för skivbromsbilar.
Jag gissar att både de platta navkapslarna och de hålade fälgarna kom för att få bubblan att se lite mindre gammalmodig ut. Jämför Volvo PV som fick hålade fälgar och modernare navkapslar en bit in på 60-talet.
Eller sportigare, typ 356
Sant. Men de är i alla fall till salu. Jag städar verkstan lite och dem kommer jag ändå inte att använda.
Vad jag har hört så dom fälgarna väldigt populär för Formel V , lätta fälgar
sorry för Ot 
Ingen som är intresserat? Annars kör jag dem till mitt lager och får de samla damm.
Hej jag provar denna tråd, finns fälgarna kvar, är dom fortfarande till salu så är jag intresserad / Mvh Klaffen73
Har annars två st till salu. 100:-/st
Jag är intresserad av fälgarna.
Ring eller maila mig.
[email protected]
0761 777 09 fem
John
de sju fälgarna köpte jag i våras... så de ligger nu hos mig... 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar säljes » Typ1 67:ans fälgar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.