Jaså, det blir en A istället?
Varför bytte du kaross?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Porsche 356A Outlaw Coupe Replika
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Varför bytte du kaross?
Ser bra ut, skoj att du är igång med bygget. Det är alltid lika intressant att följa dina välbyggda projekt.
Tack, får hoppas att jag slutför projektet med...
Varför bytte du kaross?
Inbillar mig att det är mindre jobb med den här karossen.
Idag har jag plastat i innerskärmar i motorutrymmet.

Nästa projekt blir bagageutrymmet, har en original Porsche 356A tank som jag tänkt använda men bagageutrymmet är för grunt.

Det blir att modifiera bagageutrymmet så att tanken ryms.

Ser kanon ut
Gillar iden med att sätta in originaltank 
För att få rum med tanken så började jag kapa sönder bagageutrymmet.

Skruvade ihop bagageutrymmet med plåt och sågade upp ett hål för tanken, la sedan bagageutrymmet upp och ner över tanken innan det Plastades ihop igen. Självklart hamnade tanken för långt fram i bagageutrymmet så att bagagehuven tog i tanken, det var bara att kapa loss försänkningen under tanken och flytta det längre bak. Med lite spackel så blir det nog bra...

Har byggt en stödram till karossen, är inte helt klar än bla pga att rattstången som jag tänkte använda tar i bagageutrymmet och helt klar blir ramen först när karossen är avlyft. Angående rattstången så måste jag ha tag i en äldre rattstång för att det ska funka.

Instrumentbrädan är på plats och innerskärmar har gjutits fast fram.

Plåtar som håller dörrlåsen och gångjärnen har tillverkats.

De inre dörrskinnen är på plats efter en hel del mätande och justerande.

Nästa steg blir att montera dörrarnas rutramar och mekaniken till fönsterhissarna innan de yttre dörrskinnen kan plastas dit.

Love it 
Blir bra.....
Alldeles underbar.
Porsche bultmönster.... vad blir det för bromsar??? 
Porsche bultmönster.... vad blir det för bromsar???
Det blir original trumbromsar, måste vara original vid registreringsbesiktningen.
Bra fart på här!
Ser makalöst bra ut 
För att kunna montera fönsterhissar i dörrarna så tillverkade jag ett par plåtar för att efterlikna innerdörrskinnen på en Pre A. Dessa fixerades i dörrskinnen och sedan gjöt jag fast dom direkt i skinnen. Kommer modifiera hävarmen på fönstermekaniken eftersom jag var tvungen att vinkla ner dom för att dom skulle få plats.

Slipade givetvis ner plasten runt hålet där de nya panelerna skulle plastas fast.
Passade även på att slipa ner och förstärka dörrskinnen i överkant då dessa var skeva.

Fördelen med att få dörrskinnen lösa är att man enkelt kommer åt att montera och justera in mekaniken till lås osv.
Nu måste dörrarnas rutramar i innan jag kan fortsätta med dörrarna.

Första gången jag använde gelcoat när jag gjöt och med lite spackel blir det nog bra...

Mycket fränt projekt!
suger i mig inspiration för att ta mig an plastning på buggy-karossen i vinter.
Dags för en uppdatering.
Eftersom jag var tvungen att montera rutmekanismen snett i dörren så blev hävarmens rörelse för kort. Demonterade den kuggade delen som håller hävarmen och ritade av samt förlängde den så att hävarmens rörelse blev tillräckligt lång.
Den här fina mallen lämnade jag in för att få ett par laserskurna delar till fönstermekaniken.
Resultatet blev riktigt bra.

Sedan har jag försökt justera in dörrarnas rutramar och tillverka hållare till dessa, de nytillverkade rutramarna är skitdåliga...
Sedan är jag i stort sätt klar med plastandet vilket är skönt. Huvarnas och dörrarnas skinn har sammanfogats.
Man får fixera delarna efter bästa förmåga under tiden polyestern härdar, tejp, spännband och diverse rör gick åt...

Det blir en helt annan känsla i dörrarna och huvar när skinnen är sammanfogade och delarna får stabilitet.

Har även monterat huvarnas gångjärn, plastade fast fästen i karossen.

Har även monterat bagagehuvens lås.

Sedan har jag gjutit ett hanskfack, det har jag inte gjutit fast än då jag måste montera defrostermunstyckena först.

Nu kommer jag börja slipa och spackla karossen.
Som alltid snygga jobb och genomtänkta lösningar, blir spännande och se den till våren på vägarna!
Snyggt! Mina fönsterhissar å dörrarnas innerlås blir ännu mer outlaw, dvs. ännu mer avskalat..... 
Men varför har du rutramen så långt fram? Ser ju ut som 2cm mellan den å b-stolpen?
Men varför har du rutramen så långt fram? Ser ju ut som 2cm mellan den å b-stolpen?
Det ska sitta en list i bakkant av rutramen som ska fylla hålet mot b-stolpen.

Grymt imponerande bygg 
Jo, den känner jag också till.
öjöj vad bra det blir! det är många detaljer på en bil...
Spackling och slipning pågår

Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Porsche 356A Outlaw Coupe Replika
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.