1

Hej, jag håller som ni säkert förstått på att renovera en gammal transporter till camper och funderar nu på vilken slags tak jag skall välja. Vi är fyra personer i familjen så jag behöver fyra bäddar vilket gör att jag står mellan pop-up eller hög tak. Jag har ingen erfarenhet av någon av typerna. Fördelen med pop-up är ju naturligtvis att bussen inte blir så hög men samtidigt inte lika välisolerad vid övernattningar under kyligare kvällar. Nackdelen är att priset är avsevärt mycket högre.

Vad är er åsikt?

2

Popuptak alla dagar I veckan.
Drar mindre bränsle, mindre vindkänslig, snyggare.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

3 Senaste redigerad av petrolhead (2016-11-03 07:29:14)

Jag har en högtak och gillar själva funktionen men det är inte den snyggaste lösningen och den är hög, ca 2,5m
Vi har båda ungarna på loftet men jag har fått förlänga bädden för att få plats.
"hålet" upp är en orginal caravell taklucka som vi stänger när vi kör så blir det mindre fartvindsbrus.
Den lägre delen på taket fram rymmer en hel del av ungarnas grejer +bordet (som vi dock använder väldigt sällan då det är rejält trångt att sitta inne i bilen och käka).
Vi har en solpanel på taket för att ladda batteriet
Femårs planen är att måla taket vitt för att "trolla" bort det lite, kanske någon stripes på sidan...

http://iloapp.petrolheads.se/data/_gallery/public/31/142606754054330500_resized.jpg