1

Hej!
Letar lite information om hur en sänkning av karossen över plattan går till, har letat men inte hittat någon bra tråd/sida om detta. Kapar man bort värmekanalerna? Och sänker ner karossen några cm längre ner? Hoppas ni förstår vad jag menar med detta


Någon som har lite mer info om detta?

2

Jag antar att de gäller typ1?!

Men brukar man karossänka bubblor, är väl ingen idé kan jag tycka.
Måste ju vara bättre att byta till släta golvhalvor och flytta upp motor och låda.
Karosshöja förstår jag när de kommer till baja byggen.

Du får gärna utveckla dina funderingar lite?
För ska man toksänkt en bubbla så känns de som onödigt jobb att karossänka. ICQ/ab

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

3

mettis har gjort detta, en s.k västeråssänkning. Du kan ju höra med honom.

4

Den här svarta ovalen var det väl gjort på?

http://rejsa.nu/im/_bantraffar/423-new_2008-06-15-img_0789.jpg

5

Stämmer att den är kaross sänkt, en av tre som jag sänkt på detta vis.
Fördel att framvagnen inte släpar i backen samt att man slipper den överdrivna cambern bak.
Men mycket jobb och man "förstör" mycket på karossen.

6

Jo det är en typ1 -66, taksänkt någon gång på -90 talet...
Så den är ganska mycket åtgärdad som den är.

Det är just detta att få ner den utan Camber-vinkeln i bak, då jag funderar på att göra den till en låg volksrod, utan Camber i bak, Men det är just nu på idé stadiet.

Men som sagt jag letar lite info ur man gör, länkar eller någon instruktion.

7 Senaste redigerad av mettis (2016-11-02 18:23:15)

Min senaste (orange) bil är ju mkr riktigt "Västeråssänkt", men förra bilen hade jag flyttat upp motor/låda, samt monterat sänkspindlar fram.
Resultatet ("raka bärarmar" når man i bägge fallen + att motorns kylplåtar inte längre "passar" i motorrummet....

http://i.imgur.com/R1JsRse.jpg

http://i.imgur.com/CseBeSG.jpg

http://i.imgur.com/9qOMfyt.jpg

Den är ju "extra låg" tack vare "R-däcken", vanliga Cal-Look hjul här;

http://i.imgur.com/9uRgc3N.jpg

http://i.imgur.com/0AcPF7n.jpg