Hej,undrar om nån har en brotsh till ledbulten på en -64 ans framvagn,som antingen vill sälja
Eller hyra ut//Jimmy
Jag beställde en från England, gick mycket smidigt och snabb leverans. Kostade väl ca 150-200kr tror jag. Fråga Johan W här på forumet han kan fixa länk till den 
3 2016-10-27 18:48:15 Senaste redigerad av Jimmy80 (2016-10-27 18:49:28)
Ok tack så jättemycket,ska försöka hitta Johan W:)
Ledbultarnas bussningar behöver inte bearbetas, de brukar vara färdiga till måttet som passar ledbultarna. Däremot spindelbultarnas bronsbussningar skall efter inpressning bearbetas till rätt diameter. Jag har brotschat dessa tidigare i min ungdom med både ställbar och fast specialgjord brotsch. de senaste decennierna har jag helt slutat brotscha och i stället bearbetat dom med Sunnen heninngsmaskin och lång mandrell med lämplig diameter. Livslängden har varit avsevärt längre när bussningarna blivit henade. Det är alltid en viss risk att hålet blir något "kantigt"vid brotschning.
Var på en marknad idag o hitta en brotsch som de står:Hunger HR/VW18G7 på kan ja ha sån tur att de skulle kunna va orginal brotschen till spindelbultarna? Den är 18 mm.
Det var rätt brotsch,gick perfekt att brotsca ur bussningarna.