1

Hallå där! Snart dags att skaffa fälgar till min Notch -72:a (med taklucka ICQ/ag )!
Någon som har en ide om vilken fälg som "ser bra ut" på bilen ? Har beslutsångest!

Tacksam för åsikter ICQ/ab

Post's attachments

Fälgar.png, 380.91 kb, 1920 x 1160
Fälgar.png 380.91 kb, 284 downloads since 2016-09-21 

Notch.jpg, 94.77 kb, 640 x 480
Notch.jpg 94.77 kb, 240 downloads since 2016-09-21 

2

Vad du än väljer se till att fälgen har högt ET (offset). Original plåtfälgar har ET46 och om man väljer fälgar med lågt ET riskerar man att däcket tar i skärmkanten bak.

Fälgar nedåt ET30 brukar fungera, sedan blir det trångt. Det visuella kan man alltid diskutera, men personligen tycker jag det är mindre snyggt med hjul som sitter "långt ut" i hjulhuset, vilket blir effekten med lågt ET bak på en Typ 3.

Personligen gillar jag 914 2-liter eller Cosmic kopiorna i bilden ovan - och de har dessutom passande ET.

3

Åhh långnosnotch. ICQ/ae

Ska den vara osänkt?
Annars några modernare 16-17" gör dom där rättvisa.

Mera känd som jb...

4

Bra ide med PS! Har en bekant som är duktig så jag får terrorisera han ett par timmar ICQ/ab Man vill ju inte köpa flera uppsättningar bara för att se hur det passar direkt..

Det där med ET var intressant, inget som jag har tänkt på alls...! Tack för tipset!

Tanken är att den skall vara osänkt, kanske släpper ner den nått hack eller 2 runt om.

5

Cosmo å en rejäl sänkning, whoho Default/smile

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

6

Kromade 914 hade jag nog tyckt passa.

Mera känd som jb...

7

Ja jag är sugen på nått kromat så Kromade 914 känns som ett bra alternativ ICQ/ab

8

https://m.blocket.se/varmland/Porsche_3 … =7&w=1

fdsv01 skrev:

Ja jag är sugen på nått kromat så Kromade 914 känns som ett bra alternativ ICQ/ab

Vad är livet utan en boxermotor