1

Håller å leker lite me botten plattan å tänkte byta ut soppa röret..

Så min plan e så här.
Rätt eller fel?

Avluftning
Tryck 6mm
Retur 8mm

Borra in påfyllnings röret å ner me returen där me rör till halva tanken
avluftningen samma som retur men me backventil å endast innanför påfyllningen

Btr kommer användas så man kan ställa trycket därav behovet av retur

D kommer svetsas i tanken

Motorstorleken e allt mellan 1835-2332 ej påbörjat den änn

Va har ni för grovlek på era rör mot storlek på maskin..

Varför göra det lätt för sej när man kan göra det svårt ICQ/ad

2

Enkelt och snyggt är ju att använda sig av an-storlekar, tex an6 till trycksidan och an8 till returen. Då finns det passande aluminiumrör och kopplingar.

3

MrPete skrev:

Enkelt och snyggt är ju att använda sig av an-storlekar, tex an6 till trycksidan och an8 till returen. Då finns det passande aluminiumrör och kopplingar.

D va min plan oxå ICQ/ad
Snyggt å inga slangklämmor nånstans

Bara lite osäker på returen egentligen hur långt ner i tanken ja ska dra ner d..

Varför göra det lätt för sej när man kan göra det svårt ICQ/ad

4 Senaste redigerad av PPRMicke (2016-10-25 14:49:32)

VW:n skrev:

Håller å leker lite me botten plattan å tänkte byta ut soppa röret..

Så min plan e så här.
Rätt eller fel?

Avluftning
Tryck 6mm
Retur 8mm

Borra in påfyllnings röret å ner me returen där me rör till halva tanken
avluftningen samma som retur men me backventil å endast innanför påfyllningen

Btr kommer användas så man kan ställa trycket därav behovet av retur

D kommer svetsas i tanken

Motorstorleken e allt mellan 1835-2332 ej påbörjat den änn

Va har ni för grovlek på era rör mot storlek på maskin..

Om du använder typ 8mm invändigt (An 6 = 8,5mm) med 3 bar system så kan du ta ut 3-400 hk på bensin
Returen brukar man använda en minder diameter ( man brukar förbruka en del innan det går tillbaka till tanken )
Där i mot om man kör lågtryck system kör man med cirka 12mm (An Default/af om man  vill ha ut en massa hk
Skall man använda sprit baserade bränsle(e85) går man upp en diameter tryck sidan
med metanol upp två steg på diametern
Det finnas färdiga AN anslutningar till tanken  (CSP har ) tanken svetasar man dit en ingång
Ingången av retur bör sitta i överkant på tanken så det inte stör matar utgången
Ps om du skall  leka på stripen krävs metall omspunna slangar på alla ledningar som är mera tryck än 0,3 bar

///M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5 Senaste redigerad av VW:n (2016-10-25 18:35:30)

PPRMicke skrev:
VW:n skrev:

Håller å leker lite me botten plattan å tänkte byta ut soppa röret..

Så min plan e så här.
Rätt eller fel?

Avluftning
Tryck 6mm
Retur 8mm

Borra in påfyllnings röret å ner me returen där me rör till halva tanken
avluftningen samma som retur men me backventil å endast innanför påfyllningen

Btr kommer användas så man kan ställa trycket därav behovet av retur

D kommer svetsas i tanken

Motorstorleken e allt mellan 1835-2332 ej påbörjat den änn

Va har ni för grovlek på era rör mot storlek på maskin..

Om du använder typ 8mm invändigt (An 6 = 8,5mm) med 3 bar system så kan du ta ut 3-400 hk på bensin
Returen brukar man använda en minder diameter ( man brukar förbruka en del innan det går tillbaka till tanken )
Där i mot om man kör lågtryck system kör man med cirka 12mm (An Default/af om man  vill ha ut en massa hk
Skall man använda sprit baserade bränsle(e85) går man upp en diameter tryck sidan
med metanol upp två steg på diametern
Det finnas färdiga AN anslutningar till tanken  (CSP har ) tanken svetasar man dit en ingång
Ingången av retur bör sitta i överkant på tanken så det inte stör matar utgången
Ps om du skall  leka på stripen krävs metall omspunna slangar på alla ledningar som är mera tryck än 0,3 bar

///M



Ok så säg att ja "slänger" ihop en 2332 me dubbla idf 48
Bara köra gata me den "gatvänlig" maskin
max 150-180hk typ säg 200hk men då tar ja nog i så ja nästan skiter på mej ICQ/ad

Vilken grovlek skulle du satsa på då?

3bar=35.1psi en idf fugge vill bara ha 2.5psi=0.17psi
Så lågtryck blir d nog

Låter lite som ja tänkt från början eller tänker ja väldigt fel..

Varför göra det lätt för sej när man kan göra det svårt ICQ/ad

6

Jag kör original rör o mekaniska pumpen med en filterking regulator till min 2332a, förgasarna vill bara ha 0,15 Barg

Anders

7

Atrox skrev:

Jag kör original rör o mekaniska pumpen med en filterking regulator till min 2332a, förgasarna vill bara ha 0,15 Barg

Anders

Ok
Då kan ja köra på 6mm inv överallt

Tackar

Varför göra det lätt för sej när man kan göra det svårt ICQ/ad

8 Senaste redigerad av PPRMicke (2016-10-26 12:36:50)

VW:n skrev:
PPRMicke skrev:
VW:n skrev:

Håller å leker lite me botten plattan å tänkte byta ut soppa röret..

Så min plan e så här.
Rätt eller fel?

Avluftning
Tryck 6mm
Retur 8mm

Borra in påfyllnings röret å ner me returen där me rör till halva tanken
avluftningen samma som retur men me backventil å endast innanför påfyllningen

Btr kommer användas så man kan ställa trycket därav behovet av retur

D kommer svetsas i tanken

Motorstorleken e allt mellan 1835-2332 ej påbörjat den änn

Va har ni för grovlek på era rör mot storlek på maskin..

Om du använder typ 8mm invändigt (An 6 = 8,5mm) med 3 bar system så kan du ta ut 3-400 hk på bensin
Returen brukar man använda en minder diameter ( man brukar förbruka en del innan det går tillbaka till tanken )
Där i mot om man kör lågtryck system kör man med cirka 12mm (An Default/af om man  vill ha ut en massa hk
Skall man använda sprit baserade bränsle(e85) går man upp en diameter tryck sidan
med metanol upp två steg på diametern
Det finnas färdiga AN anslutningar till tanken  (CSP har ) tanken svetasar man dit en ingång
Ingången av retur bör sitta i överkant på tanken så det inte stör matar utgången
Ps om du skall  leka på stripen krävs metall omspunna slangar på alla ledningar som är mera tryck än 0,3 bar

///M



Ok så säg att ja "slänger" ihop en 2332 me dubbla idf 48
Bara köra gata me den "gatvänlig" maskin
max 150-180hk typ säg 200hk men då tar ja nog i så ja nästan skiter på mej ICQ/ad

Vilken grovlek skulle du satsa på då?

3bar=35.1psi en idf fugge vill bara ha 2.5psi=0.17psi
Så lågtryck blir d nog

Låter lite som ja tänkt från början eller tänker ja väldigt fel..

Det är inget fel att tänka fel
Bara man inte gör fel
3 bar =  43,5 psi
En IDF vill man köra på låga tryck  typ 0,15-17bar ( 2,2 - 2,5 psi)
Om jag var dig och skulle lägga ned det jobbet som att byta soppa rör
Skulle jag köra med en 8mm (eller AN 6) ledning ( om man har pumpen där bak så kan det vara ett hårt liv att suga så mycket soppa )
om man får försig att testa på strippen så är det vanligt att soppan inte räcker till dom sista 150-200 m  på grund av den inte kan levera tillräkligt i sek
O viktigt vetande  på en repa med en motor på 155hk  så går det åt 2 desiliter bensin  ( om man har en pump som levererar 120 LT dela i 60  då får man 2 L i minuten Dela en gång till med 60 så får man 0,03 liter i sekunden Kör man en repa på 14sek så får man 0,46 liter
för att få bränsle kurvan jämn så bör man ha en bra regulator typ Filter King som håller en jämn kurva ( den lilla modelen klarar 283 hk )
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

9

PPRMicke där ser man va fel ja hade på en gång me psi:n ICQ/ad

Jobbet å byta röret gör mej inget..

Ja kommer sätta i dit 2st 6mm rör (rostfria) å kona dom till jic/AN så d blir jic/AN överallt

Varför göra det lätt för sej när man kan göra det svårt ICQ/ad