Kan börja historian kort
Köpte an AS 1600cc motor
Trodde skulle kunna köra på denna
Motorn starta men efter 1min small det . Stötstängerna hade hoppat av vipparmarna och 1-2ans Cylinder tappat kompet efter monterat ihop allt
Kolvringarna är för små (stort mellan rum) och cylindrarna har inte mycket godskvar.
Och jättestort axelglapp
Står och tar plats på golvet i garaget och vet ej vad jag ska göra nu.
Satt en D 1200cc motor i bilen
En dag i somras tänkte jag byta tändstift och olja .När väl fick av tändstiftet fick jag med en över stor insatsgänga för tändstift.
Ur med motorn och av med toppen och insåg att behöver svetsa fast en ny insatsgänga Annars är motorn frisk
Står på min arbetsbänk och väntar på ny topp eller laga den gamla.
Köpte en Industrimotor 1200cc
Tvätta av den köpa ny packningssats och byte alla utvändiga packningar Motorn ser jätte fin ut men misständer på Cylinder 1 i 5min innan motorn blivit varm
Och den dricker olja och rycker grått och luktar mycket bensin efter bilen
Kör med den fortfarande (dock ska bilen in för vinterförvaring snart)
Köpte en F 1300cc motor
Tänkte jag kör all in med denna motorn att renovera och köpa nya delar så man har en riktigt fin motor till sin bil.
Väl av med topparna så ser jag att kolvarna är över sotade och efter mycket tvätt så är 2 kolvar rätt så spikade men inga sprickor i sig.
Dock behövs köpa ny kolvringssats då dom trilla i bitar. Motorn är tvättat invändigt med avfettning och diesel. Dock ej öppnad.
kolvarna är bara till kasta eller göra som dörrstopp
Så nu står jag med 3 motorer och vet ej vad jag ska göra.. Är lite sugen på sälja alla mot en fungerande motor
Det är för övrigt min första Bubbla jag äger och haft turen med vänner som haft delar över.
Så vilken motor ska man satsa på . eller där finns folk som ser värde i "slut körda" motorer ?