1

http://i1374.photobucket.com/albums/ag425/mikson78/67/DSC_3167_zpsfrtfrvti.jpg

Som ni ser på bilden så har nån gängat om och snett som fan så jag har kapat löst änden från en skrotad platta och tänkte ge mig på att byta själva hylsan som gängorna sitter i. Ser ut att "Bara " vara svetsad runt där på änden.

Nån som gjort denna övning som kan komma med nå tips?

2 Senaste redigerad av PPRMicke (2016-10-04 09:46:10)

Slipa av svetsen i ändan så du får bort hylasan
Är det höger eller vänster sida  (måttet skiljer )
Ta ett platt järn typ 12mm med två hål (samma cc mått som det skall vara ) skruva fast hylsan fäst med tre eller fyra punkter innan du svetsar fast
Det är gänga 18x1,5 på bulten
Om det var minna prylar skulle jag testa med att dra rent gängan  med en gängtapp innan ( har nos bultar om det skulle behövas ) 
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Höger sida, nu vet jag inte vilken sida vi kapade av på plattan =\ måste dubbel kolla det då.

Vad är det som skiljer höger å vänter, diametern på hylsan? Så om jag har den från vänstra sidan blir de fel alltså?

4

MrIcka skrev:

Höger sida, nu vet jag inte vilken sida vi kapade av på plattan =\ måste dubbel kolla det då.

Vad är det som skiljer höger å vänter, diametern på hylsan? Så om jag har den från vänstra sidan blir de fel alltså?

Det som skiljer  Är länden på utsticket mot motorfästet
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Jag slipper börja med detta projekt...

Stort tack till PPRMicke som lånade ut sin gängtapp och med den gick det att rädda gängan, skönt!