Tycker man ska göra en klar skillnad på annonser som utsätts för "skitsnack" och dravel och annonser som den tidigare åsyftade, som redan från början ger ett oseriöst intryck med varken info eller bilder.
Om man istället för en fientlig och kritiserande inställning, skriver i annonstrådarna med ärlig omtanke om säljares och köpares bästa tror jag vi kan sålla agnarna från vetet. Det kan ju vara så enkelt som att någon TROR att de faktiskt säljer en bussfälg, men att det egentligen är en bubblafälg, då ligger det i allas egenintresse att det kommer fram.
En säljare som inte reagerar på frågor, inte gillar påpekande om faktafel, inte bemödar sig om att skapa en informativ annons, de polletterar väl av sig själva? Det är väl en fin tanke att vi här i hobbyn ska skydda varandra, men på internet har man lätt för att dra förhastade slutsatser och att stämpla en oskyldig bara för att denne har ett udda sätt att uttrycka sig på, gör att detta blir till en gråzon som är svår att styra upp med regler. Missförstå mig rätt, jag skulle inte heller vilja bli utsatt för bedrägeri, men jag vill inte heller oskyldigt bli anklagad för det.
Det stora problemet är i min åsikt, just informationen i olika annonser, ju mer man redovisar, desto mindre har man att dölja. En del kanske tycker en lång text är svår att läsa, men är texten någotsånär välformulerad och man är genuint intresserad av annonsen är mer info bara tacknämligt.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't