Snyggt jobbat 
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » En Svensk Dubbelhytt 1958 den sk "Svenska Binzen"
Sidor Föregående 1 … 13 14 15 16 17 … 58 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Snyggt jobbat 
Riktigt bra,syns att du har roligt! 
Inspirerande och snyggt som vanligt 
Tackar tackar!
Ja det är kul att klura lite
Sen så får man ju se om det passar över huvud taget....
Började så smått treva lite med hur jag ska göra D-stolen, blir som det verkar att göra den i flera stycken då det är lite för många vinkelböjar åt alla möjliga håll.
Men det ska nog gå bra tror jag, blir lite att smida för att få till radien mot de där trekanterna jag gjort tidigare, men det löser sig säkert de mää
Jag och Eddie tog en skrotrunda i Onsdags upp till Ställbergs bilskrot, och trots att jag varit där flera gånger så hittade vi lite roligt skit
Och i ett hörn stod det en tank till "Binzen" och det är/var ju en sak som jag saknade, den verkar räddningsbar i varje fall, var lite gravrost på undersidan som kanske sätter ett par frågetecken, men får kolla om den är tät till en början.
Hade en tanke att föröka hitta någon form av "tank försegling", är det någon av er som har erfarenhet av det?? Vilket märke är bäst? Var hittar man det? hur gör man? är det värdelöst? löses den upp av dagens spritstinna bensin??
Åter till skroten, det finns ju trots allt inte så många "gammeldags skrotar" kvar som är tillgängliga för oss vanliga dödliga nördar idag, men just denna har faktiskt öppet vardagar 12-16, fast med vissa undantag att det kan vara stängt för att ägarn är ute på något hämtningsuppdrag.
För den som vill dit så är det bara att söka på Ställbergs bilskrot och det ligger alldeles mellan Grängesberg och Kopparberg.
Oooh jussteja! Det står faktiskt en 54a Barndoor där fortfarande
Men den är tyvärr redan såld
den väntar bara på att bli framdragen vid tillfälle, men det är liiiite skit ivägen bara
Men på Måndag så är den säkert framdragen
(fast jag sa inte vilken Måndag....inte heller vilket år...
)
Men nu känner jag att det är flera grejer som trycker på och påkallar uppmärksamhet, så vet inte hur det blir med uppdateringar om "Binzen" framöver, kanske bara ställer ihop alltsammans å knuffar in den i någe hörn?
Vi få see hur det blir?
jag köpte en tank rep sats på en HD-hoj firma som jag tätade scirocco tanken med det såg ut som sirap ,har nu funkat kanon i 200mil
Hejsan alla VWänner
En riktig garage prydnad.. 
Hmm, ett par kablar till lämplig adapter, ett par framljus så har du en taklampa som alla kan avundas!
Hejja Bängt!
Brutalt 
Årets hammock! 
Haha...meeen vad hände däär??
Jag hade ju komponerat ihop en liten berättelse varför det inte hänt någe på länge! Men det får väl bero ett tag tills det verkligen hänt någe 
Man skall inte låta en bra historia sabbas av nån j..la sanning, kom igen Bengt vi vet att du vill!
Näämmeeen!! Heeejsan alla VWänner!
Nu är det vällan dags för en liten uppdatering va? eller vad säger ni?
Har ju inte hänt just någonting med "Binzen" under sommaren pga att jag blev med "Raggarbil" nån vecka efter Midsommar, å deee va roligt dé...tillåmää roligare än jag trodde det skulle va
Tänkte först bara skrapa ihop "Binzen" och ställa bort den eller kanske till och med sälja den för att göra plats åt raggarbilen i vinter....
Men sen tänkte jag en gång till och kom på att det är ju roligare om jag ger fanken i Chevan och kör med den som den är i 2 år till nästa besiktning så borde jag ju ha kommit lite längre med "Binzen"....å dessutom kanske hunnit tröttna på raggarlivet
Eller så slår det över å jag gör mig av med allt VW och köper en raggarbil till
Skoj åt sido... nu lite av det jag så smått börjat göra sedan några veckor tillbaks.
Jag kände/känner mig inte riktigt taggad att börja med plåtjobben som väntar på mig, så jag började rota lite i lådorna efter någe annat att göra, och hittade startmotorn i ett hörn.
Den såg inte alldeles för rolig ut
Solenoiden hade sneddragna/avdragna anslutningar så den var tvungen att bytas, och när det skulle göras så var det ju lika bra att ta isär hela startmotorn för att kolla hur den mådde invändigt.
Och till min stora förvåning var den väldigt fin och faktiskt inte speciellt sliten heller
Så efter att rotat fram en NOS solenoid ur gömmorna hemma så var det bara att återmontera allt och spilla på lite färg för allas trevnad.
Nu när jag mjukstartat lite smått så fortsatte jag att leta efter lite småsaker som "måste göras" ändå, som jag nu slipper göra sen när det börjar dra ihop sig om man säger så
För då är det ju bara att montera dessa delar utan att behöva åjja sig att det inte är gjort.
Nog för idag, återkommer "snart" med mer småuppdateringar 
Hmm bra med lite fin meck... Men har man sagt a...
Amerikanskt tung smide...hmmm ska det va något de.. 
Helt rätt att få gjort en massa småmek. Plötsligt får du ett ryck och hugger tag i de stora tunga sakerna och då är det skönt att veta att en massa smått redan är gjort och intala sig själv att resten "bara" behöver monteras för att det är färdigt. 
Tackar!
Precis så är det ju.
En annan grej som kan ta sjuuukt mycket tid är att hitta alla små små detaljer som behövs för att kunna montera alla delar.
Det ska vara en speciell fjäder där å en 30mm M10 bult där å en låspinne där åsså vidare....
Så det är ju tur att det finns grejer att grotta ner sig i när det tar emot någon annan stans 
Raggare...hoppas på en tillfällig sinnesförvirring där... keep it up 
Många moment med dom här projekten! Det var riktigt
kul att se den live 
Gött att du inte trampat ner dig alltför för djupt i skinnvästträsket
ser fram mot fler av dina härliga uppdateringar i den här tråden
Tack för titten på Binzen å allt annat i somras 
Hehe, man vet aldrig hur det blir! DET är någe som är alldeles säkert
Nu när startmotorn vart genomgången så behövdes det ju någe att sätta den på, så då gjordes bromsarna bak iordning med nya grejer efter en rejäl "rengöring". Jag valde att bara skarapa/borsta bort allt löst skit, hade väl en tanke på att färglägga allt, men....nääe
Jajustéja, jag hade ju lite problem med att de 3 pinnbiltarna som håller bromsjusteringen på ena sidan var skadade/avdragna, så jag var tvungen att dela på reduktionsväxeln på den sidan för att åtgärda detta, det vart lite klurerier innan jag fick till det med en helicoil och att få ur de andra avdragna pinnskruvarna, men tillslut så blev det bra
Tyvärr inga bilder på den operationen
Gick väl i någe V8-avgasförgiftat töcken den kvällen 
Men det var ju iaf kul att konstatera att drev och kullager var i bra skick. Tror nog inte att denna växellåda har rullat så värst många mil? Den känns väldigt tight och fin, och dessutom är drivaxeldamaskerna fortfarande de odelade
vilket i alla fall jag tycker är ovanligt...
Innan jag monterade dit startmotorn så la jag den nya startmotorbussningen i ett litet oljebad i några dagar innan jag pressade dit den och tillslut skruvade fast startmotorn, förhoppningsvis för sista gången.
Fixade även dit nya växellådskuddar efter att rengjort och riktat fästet
Och sist men inte minst så monterades bromsrören, bromsslangarna, handbromsvajrarna och urtrampningslagret så denna enhet kan anses monteringsfärdig när det är dags
Som sagt, börjar sina på småjobb som ändå ska göras, men fortfarande finns det saker att grotta ner sig i innan det blir plåtjobb igen.
Fortsätter med lite småpyssel för att ha någe att göra
Hade i mina gömmor en något rostig bromsljusarmatur, men otroligt nog så var lamphållaren till nummerskylten i ganska friskt skick!
Fick en massa bra förslag på Facebook hur jag skulle rädda själva reflektorn.
Fanken .. kanske man skulle skaffa ansiktsboka... verkar vara mycket kunskap begravd där.... 
Fanken .. kanske man skulle skaffa ansiktsboka... verkar vara mycket kunskap begravd där....
Så är det nog, sedan har du Instagram där många väljer att lägga sina bilder. Men egentligen
är allt det där helt kasst mot för ett fungerande forum.
Nä jag väntar nog gladeligen här på mer bilder på detta projekt så jag får min" fix."..
sen får dom som vill, få sin glädje på andra ställen...
mange gode rep løsninger på fjesboka ja... alltid inspirerende å se hva du driver med her 
Sidor Föregående 1 … 13 14 15 16 17 … 58 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » En Svensk Dubbelhytt 1958 den sk "Svenska Binzen"
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.