51

Anmärkningsvärt att man kan ignorera de som påpekas gång på gång utan kommentarer....
Och sedan lägga ut köpes annonser & försöka göra affärer på samma forum som om allt vore glömt??
Måste va fler än jag som tycker förtroende & anseendet är viktigt när man gör affärer & i detta fall har ja min bild klar.

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

52

Efter allt ditt bullshit Edman så har jag varit i kontakt med den påstådda firman de tar från 40,000 dollar för sina bussar inredningarna från 6000 dollar + transport hem= dyrt vem fan skulle ge de pengarna för något sådant? Nu får du väl ta och ge dig,gå ut i garaget å gör någon nytta istället för att sitta bakom en skärm o spy galla, eller hatar du hela världen för dina egna misslyckanden ? Skärp dig nu för fan

53 Senaste redigerad av EDman (2016-09-21 23:38:02)

Äntligen får man iaf ett svar som inte är undvikande. Då är alltså första bilderna du la upp i annonsen på en annan buss än den som du sålde? för på något annat vis får jag då fan inte ihop detta.
priset jag såg på en av bilderna som yudi kommenterat på var 20k dollar för en likadan. måhända har priserna höjts sen dess.

54

Vad är det som har hänt Edström ? Lägg ner dina rasistiska syner jag vet precis hur du fungerar Jönköping ligger inte i Haparanda utan några mil ifrån där jag bor har ganska många vänner i dina trakter t o m några gemmensama vet och har hört om dig och ditt tankesätt ring mig om du vill något 070-5212945

55 Senaste redigerad av EDman (2016-09-21 22:38:02)

Enda anledningen till att det blivit "bullshit" som du kallar det i tråden, är ju för att man påpekat att det är en buss från java i indonesien, men att detta viftats bort och undvikits. Vi på boxerville är en grupp entusiaster som vill att saker ska gå rätt till, iaf vill jag tro att det är så i vw-sverige, har varit så länge iaf, man således vill varna folk för knepiga affärer! Om du själv inte visste om att den var från java när du köpte så har ju du i din tur blivit lurad så knappast ett påhopp mot dig, det verkar som du tar åt dig på det viset iaf...

56

Lägg ner redneck  200 papp o jag ringer o kollar 400 papp sluta o ljuga för alla människor

57

Höjts till det dubbla då?

58 Senaste redigerad av EDman (2016-09-21 23:49:57)

Alltså, påhopp och namecalling, det funkar inte i din fördel direkt. Ja det är vad jag LÄST, jag ljuger inte. här har du en länk till vart jag läst det.https://www.facebook.com/photo.php?fbid … amp;type=3
Jag orkar inte lägga mer energi på det här nu, tycker jag framfört sakligt och i allas bästa intresse.

Over and out

59

.

60 Senaste redigerad av Frederik (2016-09-21 22:32:01)

Nesko skrev:

1964 23 windows i perfect skick ombyggdt underede för komfortablare färd safari rutor röd vit med crom lister kan ej få till bilderna

Det är väl kanske det enda som inte är ombyggt  ICQ/ad

Ett tag trodde jag denna annons var ett skämt (nättrollande) och jag hoppas fortfarande att det är så. Om inte går det knappast som säljare gå att påstå att man sålde den i god tro. Håller med, har du blivit lurad själv är det kanske bättre att reda ut det än att sälja vidare? Vad skall man göra när köparen åkt dit på identitetskontroll och vill häva köpet/hävdar bedrägeri? Betala tillbaka och stå med ett dyrt (om än snyggt) plåtskjul?

61

http://www.ladda-upp.se/bilder/brsjcwclaglams/

62

Här uppe har vi ett svar på vad de vill ha för sina bussar som jag tidigare nämnde

63

De har ju satsat på nya lokaler och kanske bygger med bättre kvalité nu? Men du missar poängen. En replika, fejk, ombygge (kalla det vad man vill) i sig är ju värd precis så mkt någon vill ge för dem. Men de bygger på brassebays och din bil har tydligen någonstans "fått" en splitt identitet

Dvs det är en ombyggd bil, på en modell som är svår att registera in och som dessutom troligen har fått en falsk identitet. Det spelar ju ingen roll att man informerar att det är en fejklyx, det ohederliga och troligen olagliga är att sälja en bil man vet/fått kännedom om sannolikt har fel/falsk identitet. Jag som säljare skulle i alla fall ta allvarligt på detta om jag fick reda på det, avbryta försäljningen och kontrollera identiteten och bilens ursprung.

Hur skulle det vara om de istället byggt om utseendet på en 20 år gammal BMW 5 serie där nere, flyttat identiteten från en krockad men ny BMW M5 och så hade den sålts här hemma som 2016 års modell 5 serie "M5".. Ser du några problem/betänkligheter där?

64

Nesko är en hästhandlare. Punkt

65

Nesko skrev:

Vad är det som har hänt Edström ? Lägg ner dina rasistiska syner jag vet precis hur du fungerar Jönköping ligger inte i Haparanda utan några mil ifrån där jag bor har ganska många vänner i dina trakter t o m några gemmensama vet och har hört om dig och ditt tankesätt ring mig om du vill något 070-5212945

Ojdå, har du gått över till att hota folk nu? Du lär inte bli gammal på detta forumet om du ska vidhålla den stilen.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

66

Vem hotar jag?

67

Om man nu inte vet faktan om sin buss så kan vara lite ödmjuk när folk säger sanningar och inte hota...
Ingen säger ju hur du skall sköta ditt matställe..
Sen om du nu blivit lurad när du handlade bussen så är det tråkigt. Men att sen gå ut med falska fakta för att klara det egna skinnet är inte rätt. Så gör man inte i detta landet ostraffat.
Du verkar ju vilja ha en lyxbuss att dömma av dina köpes annonser. Så man kan ju undra varför du inte behöll denna. ?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

68

Vadå falsk fakta? Jag går ut med mitt tel nummer o namn och ni 10 man med påhittad identitet sitter och gör en massa på hopp!! Om vad DE tror ? Hallå nu får ni ge er ?

69

Sålde du en 64as lyxbuss?
Eller en ombyggd baywindow?

//Stefan Persson

70

Dags att tagga ner!

Att forummedlemmar är nyfikna och vill att det ska gå rätt till är helt förståligt och med en informativ och korrekt annons hade spekulationer och ot lätt kunnat undvikas...  Default/hmm

/Göran

71

Jag kanske gör ett övertramp nu, "gud förbjude" men som sagt jag var själv spekulant på denna buss och har också provkört den. Jag kan bara säga att han som initialt sålde bilen inte på något sätt försökte dölja dess historia eller var den kom ifrån. Priset var också satt utefter det. Dvs stor skillnad mot vad en original skulle kostat

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

72 Senaste redigerad av Nobbe (2016-09-23 08:15:52)

genebe, var det en -64 splittbuss i regpappren eller var det en bay ?
och "han som initialt sålde bilen" var de Nesko ?

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

73

Bilen är kvar i min ägo om du är intresserad Nobbe

74

Nesko skrev:

Vill tacka alla som hört av sig både via telefon och här bland alla " proffs" för visat intresse bilen är nu såld för ett pris som som bringar en ny volvo xc 60 tack än en gång för visat intresse
Med vänlig hälsning, Nesko

Mäh?? Blev det ingen affär....

75

Men för tillfälet uthyrd till en fotograf i tyskland för någon reklam film kommer hem i mitten av november som sagt du har mitt nummer  om du vill något Med vänlig hälsning, Nesko