1

Har några baybussar som står utomhus men funderar på om det är bättre eller sämre att täcka över dom med pressening. För och nackdelar?
Vill ju att dom klarar sig så bra som möjligt tills man hittar en lokal att få in dom i.

Martin A

2

Pressenning är att säkerställa fukt å mögel.
Tvätta och vaxa bilen och städa ur den och smörj listerna.
Kläm på takräcken och beggad takplåt som du skruvar direkt i takräcket, då står den sig otroligt mycket bättre än under en pressening.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

3

Håller med..hade min buss under pressenning under längre tid vilket gjorde lacken otroligt flammig då den "polerade" vissa ytor då vinden tog tag,nu är den jämnmatt igen,men tog ganska lång tid innan de blanka ytorna försvann.. ICQ/an

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

4

Fick en -58:a för några år sedan. Den hade stått i en lada sedan sjuttiotalet men dom 2 sista åren stått ute under en pressening.... inredningen var helt vit och luddig av mögel  ICQ/ac  , den hade stått sig bra mycket bättre ute under bar himmel.

5

hade min böj stå ute en vinter utan pressening... svart i taket av mögel ICQ/ac

ålands volkswagen klubb på facebook

6

vwrob skrev:

hade min böj stå ute en vinter utan pressening... svart i taket av mögel ICQ/ac

Tvätta vaxa ha ventilation eller en torrboll.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

7

Presenningen ska vara under bilen.

Mera känd som jb...

8

JBlom skrev:

Presenningen ska vara under bilen.

ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK