1

Vart brukar ni köpa ert slippapper?
Har slipat ner lacken och spacklat och slipar.

Har köpt lite olika,  biltema, Harald Nyberg m.fl. men tycker de tar slut direkt.
Kanske kasst papper jag köpt eller  så har jag fel teknik.

Vart köper ni och vilket märke?

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

2

Finns inget som slår nätslip arken... räcker länge ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

3

Ghia64 skrev:

Vat köper du det?

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)

4

Mekonomen har, har haft iaf

Ät gul snö, det kan vara öl.

5 Senaste redigerad av Hebster52 (2016-05-03 10:09:44)

Gillar...! ICQ/ag Det har jag varit med å utvecklat! ICQ/ad

http://www.mekonomen.se/bil/sok/SearchP … xt=abranet

Ghia64 skrev:

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

6

Såna får jag prova oxå då.

Mera känd som jb...

7

Blir till att åka till mekonomen imorgon ICQ/ab

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)

8 Senaste redigerad av Berg (2016-05-19 05:55:12)

Har köpt några slippapper från Abranet och det var det bästa jag köpt!
Slipade över en timme med samma nät och det slets inte ut eller
Kletade igen av slipdamm ut det var bara att slipa slipa och slipa.
Bara att "daska" till det med handen vart 5-10 slipande så rensades det.
Hade jag haft sådana här från början så hade jag varit klar med släpande av spackel för länge sedan och sparat en massa tid och pengar .

Ska ni slipa lack och spackel så tveka inte att prova dessa!

Abranet, finns på mekonomen!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)

9

Har du då även en dammsugare kopplad till så behöver du inte daska till!!! ICQ/ad

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

10

Jag hittade en grymt bra grej på Swedol. Det ser ut som en sådan där disksvamp med en grov sida fast på denna är det slippapper. Den håller grymt länge och är bra till att grovslipa ned spackel.
Akta er för Julas oranga slippapper bara. Det kan man torka sig i arslet med. Det är knappt det duger till det.

Alte Liebe rostet nicht!

11

Men alltså, hur har man kunnat hålla de här Abranet så hemligt... vilken dröm!!!

Drog av bilen förra gången med 240papper från biltema (ja inte de bästa men) gick ju åt en stoooor hög. Nu använde jag samma lilla abranet duk till hela karossen, visst de va inte samma bett i de på slutet men de va inte igensatt och inte heller helt slut. Tänk om man provat detta tidigare Default/smile

12

Mirka lanserade Abranet redan 16 år sen med kundinriktning på storkonsumenter. Dvs. bilindustrin och bilmålerier.  ICQ/ad

Den var ju relativt dyr så man måste satsa stort å även hänvisa till miljöaspekter å arbetshälsa osv. ICQ/ad

Därifrån sen ut till småkunder å hemmafixare. ICQ/ag

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

13

Tänkte väl det..känns som man använt i en evighet när man slipat gipsskarvar,bra grejer,anslutet till utsug gör att man slipper skita ner så mycket+bra avverkning.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

14

Iofs inte Abranet.. Men slipnät, hittade jag på jula.. Iofs kanske bara för spackel vid gipsning då jag inte vet kvaliten... men funkar bra då skiten inte fastnar som i "vanligt"slip papper...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

15

Jag tänker att det beror på vad man ska slipa och när. Vill gärna handklossa själv, särskilt efter andra rundan byggande primer. Och eftersom man ju har olika  ånga klossar beroende på var man är nånstans , så har jag köpt papper på rulle helt enkelt. Självhäftande. Så kan man riva av den längden man behöver.
Ebay från Usa.

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld