Vem vinner i utseendemässigt och i längden?En måste ni välja
Svårt!Men jag väljer Vw karmann men bara med en mm, före Porsches stolthet 365 
En Ghia med Usa stötisar mums!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » 365 el Vw karmann vem skulle ni välja!?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vem vinner i utseendemässigt och i längden?En måste ni välja
Svårt!Men jag väljer Vw karmann men bara med en mm, före Porsches stolthet 365 
En Ghia med Usa stötisar mums!
Jag har redan valt.
Båda har lika vackra taklinjer- men Porschen är för knubbig och rumphuggen
Det är rent estetiskt bedömt- medans Porschen har status, bättre mekanik, tyngre historiskt värde etc...men vem vill ha en bil i original??
Jag har oxå valt ghian, men det är bara för att jag inte har råd till en 356 cupe 
356 är min drömbil, även om jag nog tycker att ghian är snyggare. Linjerna på en ghia cupe är det inte mycket som slår..:
Hade porsche byggt ghian, så hade den nog varit i samma ikonklass som vilken superbil som helst. Den är ju perfekt i designen.
Hade Porsche byggt den med Carrera 4 kams motorn, så hade nog ghian varit lika dyr som måsvingemercan 
Att göra en "sportbil" av ett 4sitsigt chassie är en utmaning.
Där gjorde Porsches designer Erwin Komenda ett bättre jobb då han kortade vagnen så det blev just en sportbil.
Så, med facit I hand, Porsche 356 alla dagar I veckan

Gör man ett blindtest med 2 champagnesorter vet man aldrig utslaget. Sätter man en dyr ettikett på denena kommer90% av de som inte kan något välja den med det dyra välkända namnet......
Hade Erwin byggt en sportbil av en buss/pickis- hade den säkert haft en rallyelampa på taket 
Gör man ett blindtest med 2 champagnesorter vet man aldrig utslaget. Sätter man en dyr ettikett på denena kommer90% av de som inte kan något välja den med det dyra välkända namnet......
Hade Erwin byggt en sportbil av en buss/pickis- hade den säkert haft en rallyelampa på taket
Hur ser man vilken som har en dyr etikett vid ett blindtest?
Men typ 34 är ju jävligt frän om den får ingå i frågan.
Den må då vara hur rumphuggen som helst.... Alla gånger!

Den må då vara hur rumphuggen som helst.... Alla gånger!
![]()
Riktigt trevlig 356:a!Men Karmann är lite mera... 
Det där är väl såna där fälgar som har flera olika bultmönster va?? 
Nä. Bara 5x130. Äkta Porsche spacesaver reservhjul. 
Ahhhhh!!
Så det är inte för att passa en massa olika gamla bubblor??...
Kanske lätthål då??
Vackra var det sista de var ....
fast det kommmer kanske på andra fälgar när bilen är färdig och får en riktig lack 
Dom är hardcore bland 356 outlaws..
Typ såhär.
http://www.volkszone.com/VZi/showthread … amp;page=4
Å billiga.....
https://porsche356registry.org/classifieds/4048
Självklart är dom det.... Det gör dem inte snyggare
Fast jag antar det är han dreadlock-Magnus lr nån som dragit igång den vågen och alla andra hänger på sen

http://www.emorymotorsports.com/outlaws som myntat looken. 
Missförstå mig inte nu Hebbe lelle!!
Jag håller med om att 356:an är bland det ballaste som gjrts, men nu var diskussionen Karma lr356 och då de båda har samma fina taklinjer känns 356:an som en Karma som blitt påkörd av en lastbil bakifrån
Som sagt vill jag gärna ha en 356 om jag bara kunde få plats för fler hobbybilar....
Jag känner väl till Emory då jag har några hundra bilder på deras verk i min karmaportfölj och är inne på att kopiera vissa detaljer....
Hur det än är åkte jag 356 som 2-3 åring med pappas vinröda 356:a- men man måste inte alltid vara nostalgisk....
Däremot funderar jag på ( när och om jag får tid framöver- typ om 15 år kanske) bygga en Panamera med 356 front/akter- Det känns roligare
men det får framtden utvisa,,,
Innan dess har jag en 3-4 andra bilar som ska byggas och ett nytt hus( och garage)... Vi får se
Det är bara fantasin som sätter gränserna..

Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » 365 el Vw karmann vem skulle ni välja!?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.