26

om han går "som han ska" när den är kall är det bränslesystemet enligt min erfarenhet.
även nya förgasare kan strula.... jag har t.ex en NOS 31:a som jag köpte och provade... gick sämre än det skrotet jag hade på innan.

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

27

Roadkill skrev:
magoo skrev:

har du tillgång till stroboskop? vad står tändningen på vid fullt utslag?

Tyvärr så har jag inte det. ICQ/ac
Men enl alla markeringar så ska han stå rätt.
Ska man kunna vrida rotorn ca 1,0-1,5 cm???
Misstänker att jag åker på att skaffa en ny fördelare. ICQ/am
För han går som han ska när han är kall. Och chocken släpper som den ska.
Sen börjar han hosta o hacka när han börjar bli varm.

Du kan vrida rotorn lika mycket som fördelaren höjer tändningen på varv.En annan sak är ju att 34PICT och 009 fördelare inte brukar komma så väl överens.Dessa förgasare dvs. 31 och 34PICT vill normalt ha "rätt" fördelare.

28

stickan skrev:
Roadkill skrev:
magoo skrev:

har du tillgång till stroboskop? vad står tändningen på vid fullt utslag?

Tyvärr så har jag inte det. ICQ/ac
Men enl alla markeringar så ska han stå rätt.
Ska man kunna vrida rotorn ca 1,0-1,5 cm???
Misstänker att jag åker på att skaffa en ny fördelare. ICQ/am
För han går som han ska när han är kall. Och chocken släpper som den ska.
Sen börjar han hosta o hacka när han börjar bli varm.

Du kan vrida rotorn lika mycket som fördelaren höjer tändningen på varv.En annan sak är ju att 34PICT och 009 fördelare inte brukar komma så väl överens.Dessa förgasare dvs. 31 och 34PICT vill normalt ha "rätt" fördelare.

Har hittat en fördelare MED vaccumstyrning. Var ska vaccumslangen sitta?.
På nippeln på sidan eller nippeln som sitter "raktfram" på förgasaren??
För jag antar att den som sitter på insugningsröret ska fortsatt vara "pluggad"!!!!

29

Nipplen i sidan för vaccumet till fördelaren.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

30

kisavw skrev:

Nipplen i sidan för vaccumet till fördelaren.

Tack!! Körde med uteslutningsmetoden. ICQ/ag
Men lik förbannat så fungerade det INTE. Fick tag på en 005 fördelare som jag satte i. Men märkningarna stämmde inte som den gör på 009 fördelaren.
Höll på och fixa och trixa en lång stund (5 tim) innan jag tröttnade och slängde tillbaka 009 fördelarn.
Ska bara få igång den hjälpligt så kör jag upp skiten till Folke. (en jävligt klurig gubbe men är ganska svår att göra med) ICQ/ag

31

Hoppas du har tur med gubben Folke . Håller tummarna.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

32

Var håller "Roadkill" hus?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

33

j:son skrev:

Var håller "Roadkill" hus?

Uddevalla  ICQ/ag

34

Roadkill skrev:
j:son skrev:

Var håller "Roadkill" hus?

Uddevalla  ICQ/ag

Om du ska ha vacuumfördelare så ska du ha rätt fördelare till din 34PICT-3 och ingen annan. Slangen ska sitta på sidan av förgasaren.

35

Stickan:
Jag har gett upp för tillfället. Fick tag på en 005 fördelare med jag fick inte nån ordning på den.
Så nu sitter den gamla i så jag kan hosta o spotta iväg till nån som är lite mer kunnig. ICQ/ad
Tackar ALLA för allt stöd och alla tips. ICQ/ab

36

Du får ta en road trip till Skåne.
Eller iaf till Sydost-träffen.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

37

j:son skrev:

Du får ta en road trip till Skåne.
Eller iaf till Sydost-träffen.

>Siktar på vwäenerträffen i första hand. ICQ/ag  Men man vet aldrig vad man kan få för idiotryck i sommar. Default/lol

38

En sista fråga ang detta problem!!
Har kollat motornr som är : AD 753268 och vad jag kan komma fram till så är det en motor som är tillverkad efter -75...  Har nån koll på detta med motornr och årtal???
Och stämmer det som jag har kommit fram till??? Default/hmm

39

Njaa.. Den kom tidigare.
Jag har en från en -73:a.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

40

Roadkill skrev:

En sista fråga ang detta problem!!
Har kollat motornr som är : AD 753268 och vad jag kan komma fram till så är det en motor som är tillverkad efter -75...  Har nån koll på detta med motornr och årtal???
Och stämmer det som jag har kommit fram till??? Default/hmm

Jag gissar att motorn är från 73..Den har likströmsgenerator..eller hur?

41

stickan skrev:
Roadkill skrev:

En sista fråga ang detta problem!!
Har kollat motornr som är : AD 753268 och vad jag kan komma fram till så är det en motor som är tillverkad efter -75...  Har nån koll på detta med motornr och årtal???
Och stämmer det som jag har kommit fram till??? Default/hmm

Jag gissar att motorn är från 73..Den har likströmsgenerator..eller hur?

Likström= Japp  ICQ/ag
Har fått igång på skiten hjälpligt så jag tar mig till vwärnerträffen iallafall. ICQ/ag

42

Problemet löst!!!!
Skit i förgasaren pga dåligt filter och skit i tanken.

43

Roadkill skrev:

Problemet löst!!!!
Skit i förgasaren pga dåligt filter och skit i tanken.

Inget ovanligt fel mao.Bra att det löste sig i alla fall. ICQ/ab

44

stickan skrev:
Roadkill skrev:

Problemet löst!!!!
Skit i förgasaren pga dåligt filter och skit i tanken.

Inget ovanligt fel mao.Bra att det löste sig i alla fall. ICQ/ab

Inget jag förväntade mig när förgasaren var ny... Men man lär så länge man lever!!!  ICQ/ag

45

Roadkill skrev:
stickan skrev:
Roadkill skrev:

Problemet löst!!!!
Skit i förgasaren pga dåligt filter och skit i tanken.

Inget ovanligt fel mao.Bra att det löste sig i alla fall. ICQ/ab

Inget jag förväntade mig när förgasaren var ny... Men man lär så länge man lever!!!  ICQ/ag

Så nu har du lärt dig att skit från tanken även fastnar i en ny förgasare. ICQ/ag