1

Hej,

Satt mest för skojs skull och kollade på garage belysning och hittade Big ass solutions The garage light

https://www.haikuhome.com/garage-light

Verkar ju leverera rätt bra om man kollar på olika videos på till exempel YouTube. Men kollar man specen på dom så är dom gjorda för 120 volts system.

Så finns det något annat liknande på den svenska marknaden? Eller som använder 220 volt?

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

2

Det finns många roliga trådar att läsa i detta ämne på "byggahus.se" och man kan bli lite lätt matt av att läsa allt som finns där. Så går du i dessa tankar kan jag rekommendera det forumet. Jag har tyvärr inga rekommendationer att ge vid val av armatur dock.

Själv ska jag "ledifiera" garaget i höst/vinter med en typ av armatur jag ännu inte prövat men som har formatet av en lysrörsarmatur som bygger väldigt lite (lågt i tak, höga bussar i garage). Mina ledord (no fun intended) är att flera armaturer ger en jämnare belysning och att det främst är över arbetsbänken man kan behöva lite extra luma.

Det svåra är inte att sätta upp nya armaturer, det svåra är om man ev ska behålla någon gammal lysrörsarmatur för att ha extrakapacitet, hur dessa ska kopplas för bästa funktion, om man ska sätta in en mindre sensorstyrd armatur för de gånger man bara ska "passera" eller hämta en grej? Såna kval har jag och det blir säkert bra när jag bestämmer mig, men fram tills dess har man ju lite att fundera över.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't