https://www.youtube.com/watch?v=5zCaGO8omQw

Tjena!
Skickade svaret innan jag hade kollat projekttråden, kan ju bli skitbra det där!
Kompletterar med lite mera info här..........
Spliten har några däckbegränsningar som man får tänka på så länge det sitter orginal skärmkanter på bilen, jag har alltså 215/65-16 fram och det går nog klämma dit 70-profil innan däck o skärm blir kära i varandra, även hjulhuset är lite litet på split.
Bak har jag 235/70-16 och med mina däck så är marginalen 15-20 millimeter på bredden innan det blir stumt mellan svärd o skärmkant, däremot på höjden finns det mycket kvar.
Jag har inte satt höjspindlar eller flyttat ner framvagnen för min bil ska ha kombinationen bästa tänkbara komfort med mycket markfrigång så "höjsatserna" (vissa påstår att det är samma som sänk, vet jag inget om
) är vridna så mycket det går innan fjädringen blir stum.
Bakvagnen på bay är lite bredare än split så det går att höja "skapligt" mycket utan att skaffa längre drivaxlar samt att orginalknutarna klarar åtminstone höjning till utfjädringsstoppet utan att packa ihop.
Har iof kört denna kombo bara ungefär 500 mil utan problem denna sommar men fler lär det bli.
http://www.thedirtforum.com/rpmcalc.htm
Det här ser lite mesigt ut.
Vill inte kapa upp hjulhusen, så det måste höjas mer!
Nu står den bara uppallad bak för att donera delar till stegbussen...........
Det som sitter där nu är 205/80/16.
Det som går åt är bredare fälgar.
Större däck.
Porsche 944 drivknutar.
Nerflyttad framvagn och bakvagn.
Ombyggd växellåda med diffbroms.
Upp upp upp

Och den här ska väl äntligen få någon plats att bo på.
Haha, vad roligt. Jag är rätt säker på att den där vagnen kommer från "det andra Hölö". Har inte träffat Sigge på ett tag, har du kontakt med honom, hälsa, det blir så abrupt när han dyker upp på jobbet.
Jag är ägare till höger framdörr från din bakdel, alltid något.
Som vanligt lyfter jag på hatten för ditt "utanför-lådan-tänk", gillar "splayen" bättre än "groggen" och det omvända; "bait(en)", kanske främst får en att tänka på fiske? 
Hur blev det?? samlar du delar inspiriation??
vill se mer! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Njä, diffen kommer till pass till annat, splayen åxå 
Nämen då var man igång igen.
Det här ser lite mesigt ut.
Vill inte kapa upp hjulhusen, så det måste höjas mer!
Nu står den bara uppallad bak för att donera delar till stegbussen...........
Det som sitter där nu är 205/80/16.
Det som går åt är bredare fälgar.
Större däck.
Porsche 944 drivknutar.
Nerflyttad framvagn och bakvagn.
Ombyggd växellåda med diffbroms.
Upp upp upp![]()
Hej skoj project...funderar på 80profil
på bruksbilen...kan du mäta diameter
och höjd från fälgkant...om du orkar
så får jag vetskap om måtten(hittade inga
80profiler hos däckverkstan mäta på)
På slaktarbänken.
På slaktarbänken.
CCCYYSSTT med 2 åkgräsklippare å blästerskåp ute nu när våren kommer 
Nu har 2 lådor upplyfts på slaktarbänken och skrapats rena och skall avfettas.
Hoppas nu att det åtminstone går att plocka ihop en låda med bergsväxel.
Sen ska den här in efter inspektion, hoppas den blir godkänd.
Närmare målet.
Bra så, men ena lådan var helt enkelt för fin att bygga om, så det blev att rota fram en till.
Ytterligare en 091 på väg mot tvätt..
Teoretisk diam i mm för 205/80 - 16 är: (205x0,8x2) + (16 x 25,4) =
På slaktarbänken, ett nytt offer...
Ombyggnad av fraktlåda...…
Nu ska 2 lådor bli en.
