1

Åt vilket håll ska givaren i tanken  peka åt  fram i mot fronten av bilen eller bak mot  motorn 
och  sitter det lika  givare i diesel tanken som  bensin  tanken
ska byta och har fått hem den nya tanken tänkte  måla och rostskydds behandla den innan  montering

/ Magnus

2

Elanslutningarna skall peka framåt, samma givare oavsett soppa

3

Om du har gått över till diesel och det sitter ett finfilter inne i tanken, det gör det på syncron, så flytta inte över det.

4 Senaste redigerad av Sunlight (2016-09-10 17:10:51)

tack  för tipsen  sprutade ovansidan av tanken i går  med  rostskydds massa   den hade torkat  till i dag  så jag monterade   tanken
såg inget filter som du skrev om  men bytte ut alla slangar   och allt verkar vara tätt   känns skönt att ha detta gjort  då jag endast kunde tanka ca 15 liter förut  innan det började droppa
var dock lite jäkligt att få dit givaren i tanken då det var vassa kanter  i hålet där man skulle vrida fast den  jag filade bort det som var vasst då gick det bättre   tog en magnet  och fick upp  filspånet  och sköljde tanken sedan  får byta  filter  om ett tag  känns bra att kunna tanka fullt  nu  få se hur mycket den drar  sitter en  1V motor i bussen nu med en turbo från  en audi  den går bra  men varvar lite mycket  sitter ABH  diesel låda med slutväxel  5,5   går att köra 80 som snabbast  drar ca 0.7 l per mil   ska byta ut lådan mot en  med betäckning DK  med slutväxel 4,57 så hoppas jag det ska gå att åka 90  med ett bra varvtal  på motorn

/ Magnus