1

Vill köpa en mekanisk stolp monterad parkerings mätare av äldre modell liknande den på bilden.
Så jag kan böta min vän p-vakten när han kommer på besök..... ICQ/ab

Post's attachments

p-mät.jpg, 19.09 kb, 300 x 449
p-mät.jpg 19.09 kb, 262 downloads since 2016-09-04 

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

2

Vad är prisbilden på en sådan grej?

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

3

Har du en till salu?

Återfall skrev:

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

4

speedwagen skrev:

Har du en till salu?

Återfall skrev:

Det vet jag inte ännu men jag har en som är samma modell så
Vad är prisbilden på en sådan alltså vad får man för en sådan
vid eventuell försäljning?

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

5

mellan 500:- & 1000:-

6

I nuläget så behåller jag den  ICQ/an

Mvh Återfall

7

Sitter en på en stolpe i en villa-carport på Västkustvägen 370 i Fleninge. Körde denna väg rätt ofta förr o då såg man den allt som oftast. Kan köra det hållet i em o kolla om den sitter kvar...ska ändå en sväng till IKEA.

Kanske är ägaren inte en Mammon-dyrkare... ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

8

SHIIIITT!
På det glada 80-talet hade jag 2 kompisar som åkte runt med en stor rörkap , modell sån som rörmokarna använder och hämtade hem en massa såna där automater....
Hade de spart dem hade de tjänat er på mätarna idag  än de fick ut ur mätarna då... Default/yikes  Default/yikes  Default/yikes

9

63 Highlight skrev:

SHIIIITT!
På det glada 80-talet hade jag 2 kompisar som åkte runt med en stor rörkap , modell sån som rörmokarna använder och hämtade hem en massa såna där automater....
Hade de spart dem hade de tjänat er på mätarna idag  än de fick ut ur mätarna då... Default/yikes  Default/yikes  Default/yikes

Du måste se över dina kriterier avseende kompisar.. ICQ/ad Vet att mycket hänt sen 80-talet,men iallafall... Default/lol

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

10

Är man driftig i tidiga år  följer det oftast med en genom livet.

Jag har många kamrater det gått riktigt bra för.
Det viktiga är att man ser till att man är på rätt sida lagen,,,lr i vart fall inte åker fast. ICQ/ad

11

Sant+att det blir bra historier av eskapaderna som man kan roa sin omgivning med på hemmet på äldre dar.. Default/lol

late,
in love,
and a little drunk..

12 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-09-09 19:41:31)

Han som  gjorde det  där driver idag en stor  auktoriserad bilplåtverkstad med en 30-40 anställda,,,,,

Den som har mest stories att berätta på hemmet( och flest skrattrynkor) han vinner.....

Nä ! Nu får vi sluta vara offtopic
Trevlig Helg!!

13

De é lungt (för mig) ni håller igång och gör annonsen het  ICQ/ab
Till sist är där kanske någon läsare som har en att sälja.

14

Hittade en gul mätare i helgen för 25-öringar,men tyvärr saknades myntbehållaren..kostade 900:- Default/hmm

late,
in love,
and a little drunk..

15

Hej Speedwagen
Här kommer några bilder för att värma upp tråden ICQ/ab

Post's attachments

DSC02786.JPG, 189.99 kb, 615 x 820
DSC02786.JPG 189.99 kb, 199 downloads since 2016-09-18 

DSC02787.JPG, 185.18 kb, 615 x 820
DSC02787.JPG 185.18 kb, 200 downloads since 2016-09-18 

Mvh Återfall

16

Ja. den va fin... ICQ/ab

17

Hej. Vet en som är TillSalu. Sms'a så skickar jag bild. 0705-888044

Typ 3 Fastback -73  Mattbrun
Typ 1 1303 S   -74  Guld
T3 Buss           -85  Ljusblå
Volvo Turbo     -92  Vinröd

18

Är det den gula nästgårds? ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

19

Japp Pompejus det stämmer ICQ/ab såg inte att den saknade något, förutom stolpen.
Tog en bild men den var för stor att lägga upp här.

Typ 3 Fastback -73  Mattbrun
Typ 1 1303 S   -74  Guld
T3 Buss           -85  Ljusblå
Volvo Turbo     -92  Vinröd

20

Om jag inte såg helt galet så saknades myntbehållaren ..

late,
in love,
and a little drunk..

21 Senaste redigerad av joelstrid (2024-04-23 14:32:54)

speedwagen skrev:

Vill köpa en mekanisk stolp monterad parkerings mätare av äldre modell liknande den på bilden.
Så jag kan böta min vän p-vakten när han kommer på besök..... ICQ/ab

Jag har en exakt sådan som på bilden till salu.
Vad är den värd idag? 8år senare ?

22 Senaste redigerad av vwato (2024-04-23 15:35:05)

Priserna har varierat mellan en trehundring och 2 600:- genom åren, tillgång och efterfrågan styr, sen hur hång säljaren är förstås, se länk.
https://www.vadärdenvärd.se/s/1156286/parkeringsmatare

Själv tycker jag någons glädje och förnöjsamhet är mer värd än stålars, men det är min åsikt och känsla. Gör en test och annonsera ut den under Övrigt köp och sälj så får du svar, du kan ju alltid ångra försäljning om prisbilden ej passar galoscherna.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

23

vwato skrev:

Priserna har varierat mellan en trehundring och 2 600:- genom åren, tillgång och efterfrågan styr, sen hur hång säljaren är förstås, se länk.
https://www.vadärdenvärd.se/s/1156286/parkeringsmatare

Själv tycker jag någons glädje och förnöjsamhet är mer värd än stålars, men det är min åsikt och känsla. Gör en test och annonsera ut den under Övrigt köp och sälj så får du svar, du kan ju alltid ångra försäljning om prisbilden ej passar galoscherna.

Å grymt ju! Tack för svar !

24

speedwagen skrev:

Ja. den va fin... ICQ/ab

https://www.tradera.com/item/2943/63240 … utomat-vdo

Mvh Återfall

25

Har du hittat? Annars säljer jag 3 st som du kanske är intresserade utav.
Mvh

Daniel