Om man ska byta till korta drivaxlar så är det 66ans prylar som gäller.men va skiljer en 66 a jämfört med 65 o neråt
På 66-ans rör passar typ3 eller 1500 typ 1 bolt on med senare överfall så att man får en oljekastarbricka vid packboxen och dränering på bromssköldens baksida. 65och nedåt måste man hitta tidiga typ3 överfall som har rätt djup mot drivaxelrörets ände och utstick på lagret. Man kan fräsa om senare överfall till rätt djup men då måste man även korta av klumpen som packboxen rider på med 3mm.
3 2016-09-04 20:13:44 Senaste redigerad av C.Frisk (2016-09-04 20:17:06)
66 är första årsmodellen utan "oljekastarsnabeln".
Jag har gjort operationen med modifierat överfall som Hans skriver om. Bra att veta är att distansen som ska kortas är härdad, alltså inget man bara slänger upp i svarven.
Har inte 1965 och 1966 samma rör och överfall? 1964 och tidigare har "oljekastarsnabeln".
Har inte 1965 och 1966 samma rör och överfall? 1964 och tidigare har "oljekastarsnabeln".
Köpte rör o drivaxlar av dig förra året..ska göra samma konvertering med en annan 68a som jag kommit över.
Köpte rör o drivaxlar av dig förra året..ska göra samma konvertering med en annan 68a som jag kommit över.
Ok, jag har tyvärr slut på lagret av drivaxlar. 
