Nä, det blir det inte...och nog finns det saker man borde göra men måste nog lägga all tid på ovalen om den ska ha nån chans att bli klar till nästa år
Förstår det, den här förbaskade tiden är ett gissel 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 1960 splitbuss "De(ad)luxe" SÅLD!
Sidor Föregående 1 … 21 22 23 24 25 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nä, det blir det inte...och nog finns det saker man borde göra men måste nog lägga all tid på ovalen om den ska ha nån chans att bli klar till nästa år
Förstår det, den här förbaskade tiden är ett gissel 
GB skrev:Nä, det blir det inte...och nog finns det saker man borde göra men måste nog lägga all tid på ovalen om den ska ha nån chans att bli klar till nästa år
Förstår det, den här förbaskade tiden är ett gissel
Som fan...man jobbar inte direkt snabbt heller när man inte är van och gör saker för första gången typ hela tiden 
Fidde skrev:GB skrev:Nä, det blir det inte...och nog finns det saker man borde göra men måste nog lägga all tid på ovalen om den ska ha nån chans att bli klar till nästa år
Förstår det, den här förbaskade tiden är ett gissel
Som fan...man jobbar inte direkt snabbt heller när man inte är van och gör saker för första gången typ hela tiden
Så är det, men skärmkants jobben är lätt, bara plåten är skapligt frisk i kaross sidorna 
Kanske men ingen prio... annan motor är nog prio ett för bussen, sen skulle man kunna fixa dropplisten, höger skärmkant fram, skärmkanter bak, bättra till plåt/svetsningen dom gjort vid hörnrutorna och.............. 
Kanske men ingen prio... annan motor är nog prio ett för bussen, sen skulle man kunna fixa dropplisten, höger skärmkant fram, skärmkanter bak, bättra till plåt/svetsningen dom gjort vid hörnrutorna och..............
Svårt att förbättra hårdaste bussen 
Passade på att vara ute och glida lite sista höstdagarna som var i helgen, filmade även några snuttar som jag slängde ihop till en liten film
Påminner lite om "deliverance"...fast utan Burt Reynold's då!
Nä, det vet jag inte...men med en banjo och masen så kanske... 
Då ovalen inte hinner bli klar till Hessisch så får man försöka preppa bussen för en lite längre resa i sommar
Började väl med en besiktning igår, blankt papper igen
:

Så det större jobbet som lär fixas är nån häst till...34hk blir lite segt på långresor
så denna, inte direkt vackra 1600enkelportrovan ska få lite kärlek med förhoppningen att man i alla fall inte ska behöva gå ner till 2:an över backkrön och kunna hänga med trafikrytmen något

Välbehövlig modernisering, tror att dead lux mår bra av några fler hästar. Men lite tråkigt att vi inta kan håna Göran för det i sommar, nu får vi hitta på nått annat...
/foppa
Först tänkte jag bara måla kåpa och plåtar men sen blev jag övertalad att köra doghouse, och då man är svag för patina så...och en fusklapp med ventilspel kan vara bra att ha... man vet aldrig när Macke kör en utfrågning igen...

Ahhh en så liten bild
.. visa mer..... som flickan sa... 
Har ingen större bild och roligare när den är klar vilket tar längre tid än man tror
I min enfald så trodde man att man köpte en motor som "bara" var att stoppa i... första tanken var att bara måla kåpa och plåtar men när man börjar riva lite så blir det mer och mer och dyrare och dyrare... saker som inte är åtdragna, åtdragna fel, saknas och kassa
Känns som det mesta är kollat utan att lossa toppar och sära på blocket så hoppas innanmätet är ok
Blev ett par avgaspuffar i startbänken igår kväll så lite mer finjustering och fixa oljeläckage kvar, som jag trodde var en ventilkåpa men börjar misstänka stötstångsrörspackning... så delbara kanske... Classic har inte kvar nylonrören som jag använt tidigare utan några dyrare i aluminium...sen har jag läst om logmechs som är ännu dyrare...vilka är värda att satsa på?
Sådär är det.
Men topparna kan du ju dra om nu när den är ur.
Topparna kan sitta lösa helt enkelt.
Jag hade satsat på logmech... 
Jag hade valt logmechs också!
Skyndade mig att beställa stötstångsrör från Logmech i tisdags, igår så startade vi motorn igen och kunde konstatera att det pissar från ventilkåporna i alla fall
trots nya packningar och olika ventilkåpor
Macke föreslog att jag skulle testa med andra byglar så idag när jag hade en timme över och var i krokarna bytte jag byglarna och drog igång motorn, inget niagarafall
får väl lägga rören i bra att ha lådan
Så tänkte köra motorn varm igen när någon som har mer koll kan lyssna, sen byta olja i spisen så är allt ok då så kan man planera in motorbyte framöver...hoppas, hoppas... 
Kommer ju sitta som en käftsmäll i din bil med den patinan 
Hoppas det Kalle
Jo så då planerades det motorbyte i helgen....
Lördag förmiddag:
Skjutsa sambo till jobbet till 12.00, direkt till garaget för att varmköra motor och tömma på olja, hem till ungar och iväg på en fika, handling och sen hem och äta, hämta sambo på jobbet vid 16 och sen iväg till garaget och slita ur motorn ur bussen:

Då svänghjulet byttes hade vi ingen ny packbox utan tog en av två som såg ok ut, nu hade det kommit liiiiite olja där så det var dumt att inte byta nu när motorn ändå inte var i, sen att man var helt slut efter en pizza gjorde inte beslutet svårare
så fick napp på en ny som en bekant i Falun hade liggande så gjorde kvällen där runt 22
Söndag förmiddag:
Skjutsa sambo till jobbet till 11, iväg till Falun för att hämta packbox, iväg och hämta upp Macke för att sen åka till garaget där packbox byttes och motorn tjoffades i:

Sambon skulle hämtas vid jobbet kl 18 och vid 17 togs beslutet att även göra klart med avgasrör och stötfångare som inte lirade riktigt...Macke kapa och svetsa och jag irrade runt och gjorde nått annat... ner med bussen i backen, startade och backade ut för en kort runda utanför, sicken skillnad, ett helt annat bottendrag
Pga tidspress tänkte jag lämna bussen men Macke tyckte vi lika gärna kunde köra hem och det var man inte sen att haka på, i en backe på väg hem brukar man få växla ner till 2:an men kunde nu lungt köra på 3:an, najs!
Ut på stora vägen och plattan i golvet och jag kommer upp i typ 60...
blitt nått vajsing med gasvajern, inte fullt öppet spjäll när man har gaspedalen i golvet... vette fan vad som hänt där
så lite antiklimax där men får kika på det nån dag
Ovärderlig hjälp av Macke... igen... tack som fan!
En annan fundering lägger jag här: http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 42#p437642
Noterar : Ovärdelig! i svarta boken ännu en gång!
Var nog bra att du fick vänja dig med halvgas till att börja med.....
Kraften i en VW Bigblock är inte att leka med!
Härligt pojkar ! Ni jobbar på bra
Vänta nu Macke... jädra autocorrect...skulle vara ovärdig... ellervänta... hur blev det då
Tackar Helsing, ska bli skoj att cruisa med våra splitbussar i sommar... elle??? 
Vad vore livet utan dessa mackor .....
Vänta nu Macke... jädra autocorrect...skulle vara ovärdig... ellervänta... hur blev det då
![]()
Tackar Helsing, ska bli skoj att cruisa med våra splitbussar i sommar... elle???
Nu är du snäll på Macke, vi håller ihop vi serru vi Marcusar och en liten tunn Göran mot två grova Marcus låter inte som en jämn match va?
Nja, cruisa splitbuss i sommar... vet inte det ja, kanske sitter på en stol i källaren hela sommar'n ja' , inget fel med det eh..
Sidor Föregående 1 … 21 22 23 24 25 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 1960 splitbuss "De(ad)luxe" SÅLD!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.