Kul litteratur, nu har Du kvällsläsning en stund!
Typ 3 Cabriolet fanns/finns som förseriebil (Både som Notchback Cabriolet och Karmann Ghia Typ 34 Cabriolet!), och var med i de tidiga broschyrernam men kom aldrig i serieproduktion..... Har för mig att jag läst nånstans att det skulle bero på att karossen blev för vek, men är allt annat än säker.
Typ 3 Variant Skåpbil som syns på en av bilderna fanns i produktion, men jag har aldrig sett en svenskregistrerad "äkta" (bara såna som varit ombyggda "glasade" bilar).... Däremot har det varit några dansk/norskregistrerade på träffarna genom tiderna, de var nog vanligare där!
MVH: Hella
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)
3 2016-09-04 07:05:25 Senaste redigerad av chanel (2016-09-04 07:07:00)
Skåpbilarna var "skattefordon" som blev mycket billigare i inköp i en del länder typ Danmark och Norge, kanske även flera. Finns inte den glasade även utan baksäte i katalogen?
Skåpbilarna var "skattefordon" som blev mycket billigare i inköp i en del länder typ Danmark och Norge, kanske även flera. Finns inte den glasade även utan baksäte i katalogen?
På Löddeträffen hade jag samtal med en man som sade ha jobbat med skåpbilar. Han berättade att de skulle köpa en skåpbil till firman på 60-talet, att det blev mycket billigare att köpa en bil med säten bak (denna bil var inte accisbelagd) jämfört med att köpa samma bil med tom lastutrymme för denna var ju accisbelagt. Tokigt, tyckte han då och fortfarande idag.
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│