1

Hej
vad betingar ett värde på en komplett motor med förgasare, likström generator, 009, bugpack vevhusvent, graderad remskiva, stötstänger av teleskoptyp, inget axialglapp, går runt, känns fin och den har enligt uppgift körts på ett buggy bygge strax innan jag köpte den (dvs jag har inte startat den) det är en 1600 dual relief top motor med bussbalksfäste i blocket och har även en tillhörande växellåda. Motorn har stått i mitt garage de senaste 4åren.

http://www1.garaget.org/gallery/images/25/24918/24918-e8a4e72efda945f95b9190270a25546c_large.jpg

2

Jag tycker att motorer som inte har dokumenterad renovering ska nog ses som renoveringsobjekt. Men ibland kan man ha tur.

Att dom inte glappar i remskivan kan också vara pga att dom stått ett tag. Jag har varit med om att motorer börjat glappa efter några mil.

Men melllan 2000-4000:-?????

3

Bara växelström generatorn är värd 500 kr.

T2b taigagrön ´77

4

Om du arborrar blocket så kan du få cirka 3000 bara för blocket
Men om det inte är arborrat så är det  mellan 200-500 för ett block om det är ok i hålen för lyftana
Skulle tro om du splittar allt kan du få cirka 4-5000
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Ursäkta trådkapning, men hur kollar man enklast om blocket är ok i lyftarhålen?

/Calle

6

ok perfekt tack för alla svar, då vet jag lite mer vad som är rimligt värde.

7

Calle_gbg skrev:

/Calle

Med invändig mikrometer (gärna tre punktare)
Det finns håltolkar man kan använda också  ICQ/ab
Har man tillgång till T mått  funkar det också
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

8

En motor som din, provkörd i bil med köpare på plats och uppmätt oljetryck och komptest - höjer nog till 5000Kr om allt ser bra ut?
Många typ2 ägare som behöver "block med balkfäste" ?

9

Du kan ta bort frågetecknet efter typ3 motor då det är en sådan, syns på placeringen utav oljestickan.
Generatorn på bilden är inte likström utan växelström och det är stötstångsrören som är utav teleskoptyp, inte stötstängerna ICQ/ab

10

Calle_gbg skrev:

/Calle

Jag brukar kolla med en ny inoljad lyftare. Hålen blir uppslagna vertikalt.