1

Söker en växellåda märkt:
AS, AT, AU, AN, GA, AR, AK eller AL.
Den skall dessutom har 2st skruvbara gavlar för båda sidor där drivaxlarna går ut.

Enligt listorna skall då 4:e växeln ha 0,93 (54:58) i utväxling, samt 3,87 (31:8) på bakaxeln.

En AM-växellåda har rätt utväxling och rätt gavlar men då vet jag inte om diff/bakaxel 35:8 går att byta direkt mot 31:8 som jag behöver ?

I sådanafall skulle jag kunna anpassa dessa lådor till min bil:
AA, AB, AD, AE, AM, AO, AP eller AX.

Tack på förhand.

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

2

Hej ett par AT lådor finns med dubbla gavlar
Finns dock i Finspång

3

Finspång är ju en bit bort, men jag skall ner till Stockholm/Norrtelje-marknaden.....  Kanske någon i närheten skall dit ?

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

4

Det är inte omöjligt att jag ska upp.
Du vet att de flesta av lådorna med den utväxlingen är IRS och du har pendelaxel på din bil. Det innebär att du måste bygga om lådan med superdiff för att kunna få dit det kronhjulet på en pendelaxeldiff. Känns lite enklare att stämpla om den låda du har och visa upp det för den nitiska besiktningsmannen.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Jo det är ju en IRS

6

Jag har en AM-låda. Finns i Stockholm.