1

Ja, eftersom jag kanske råkar ha hittat på något intressant så lär jag ju höra mig för  ICQ/ad

Men låt säga, jag är ute och går i skogen. Så plötsligt hittar jag på en bil (i detta fallet såklart en gammal VW), som jag absolut bara måste ha! Det syns att bilen stått där i 10-tals år, säkert sedan 70-talet. Det saknas även skyltar och diverse "identitets-plåtar", alltså en "tom" kaross...

Hur gör jag då för att kunna få ut den bilen på vägarna igen? Är det ens möjligt?

MVH

Typ 1 Ratlook '60

Är ung och dum! Därför frågar jag hellre...

2

Du börjar med att prata med markägaren, det är hans bil  Default/hmm
Om det inte finns någon id lr ägare som kan fixa det får du "låna" det från någon annan bil ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Okej! Hur gör man lättast för att ta reda på vem markägaren är? Om det nu skulle visa sig vara kommunen som äger marken, hur gör man då?
Okej, dock så kan det nog bli lite svårt med tanke på vad det är för modell, men har ännu inte kollat efter id på bilen, så jag hoppas på det bästa  ICQ/ad

Typ 1 Ratlook '60

4

Man frågar i dom närmsta gårdarna, man kan även kolla på den gulakartan, den kan finnas online på lantmäteriet.
Står den nära en större väg så kan den tillhöra trafikverket men dom borde ha plockat bort den tidigare.
Kommunen har väl inte så mycket mark utanför stadsplaneratområde (men dom har förköpsrätt) men det är ofentligahandlingar så det går att ta reda på det, och dom och trafikverket vill väl få bort det då det anses som skrot Default/hmm

5

Okej!  ICQ/ab
Men för att inte säga alltför mkt, jag tror inte att det finns alltför många "ID:n" att köpa som passar denna modell, hur gör jag då om det visar sig att bilen helt saknar identitet?

Typ 1 Ratlook '60

6

Ahhaaa du har hittat en öppen porsche från 50talet Default/lol

Om det inte finns någon gammal ägare som har papper så kan man ju byggt om en nyare bil till gammalt utsende.

Eller så kan du bygga ett eget amatörbyggt chassi till den om du inte hittar någon id ICQ/ad

7

Ja precis!  ICQ/ad  Näe, men kan väl säga att det är en gammal VW, inte en Bubbla  ICQ/ad 
Hmm, är det något dom kollar upp "närmare" eller? För det skulle ju kunna vara en idé!  ICQ/ae
Nåväl, vill inte ropa hej ännu! Tack och bock för svar!  ICQ/ab

MVH

Typ 1 Ratlook '60

8

Den måste uppfylla det årets krav, annars så är det bara en regbesiktning som behövs och funkar inte det så blir det amtbygge ICQ/ag

9

Finns det verkligen inget man kan använsa för att plocka fram gamla reg plåten ?
Typ serienummer eller liknade på karossen ?

Isf kan du nog få bäst värde i den med org identitet och ursprungskontroll

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

10

Undrar detsamma, skulle ju självklart vara bäst/mest värdefullt med bilens riktiga identitet  ICQ/ab

Typ 1 Ratlook '60

11

Beroende på vad du hittat brukar serienumret finnas på flera olika ställen
Det kan du sen använda för att leta reda på gamla plåten
Med den och kvitto från markägaren kan du sen göra en ursprungs kontroll och på så vis få in den med org identitet

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

12

Ähh. Berätta nu vad det är för något du hittat.
Det lär ju inte påverka något ändå, ingen vet ju var den finns.  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

13

BD såklart ICQ/ad

14

j:son skrev:

Ähh. Berätta nu vad det är för något du hittat.
Det lär ju inte påverka något ändå, ingen vet ju var den finns.  ICQ/ab

Håller med!! ICQ/ag

"S"lowbugz 023

15

Sant iofs j:son!  ICQ/ad  Samtidigt så skulle det vara kul att överraska till nästa sommar  ICQ/ad

Typ 1 Ratlook '60

16

Niclas skrev:

Sant iofs j:son!  ICQ/ad  Samtidigt så skulle det vara kul att överraska till nästa sommar  ICQ/ad

ska man behöva vänta så länge?? haha de går ju inte

"S"lowbugz 023

17

Den som väntar på något gott.... Näe, men såhär ligger det till. Har talats vid med en äldre herre, som har en väldigt ovanlig VW-bil ståendes tydligen, i skogen. Så jag väntar bara på att tid skall infinna sig, så ska jag åka och kolla på bilen hur den ser ut. Men av det man ser på bilden så verkar det inte hopplöst iaf, garanterat värt att ta reda på  ICQ/ad  Dock har jag ingen som helst aning om hur pass otillgänglig bilen är i.o.m. att den står i skogen, så det slutar väl med att man lär åka dit och reka för att återkomma med 4-hjuling o.s.v.  ICQ/ag

Typ 1 Ratlook '60

18

Niclas skrev:

Den som väntar på något gott.... Näe, men såhär ligger det till. Har talats vid med en äldre herre, som har en väldigt ovanlig VW-bil ståendes tydligen, i skogen. Så jag väntar bara på att tid skall infinna sig, så ska jag åka och kolla på bilen hur den ser ut. Men av det man ser på bilden så verkar det inte hopplöst iaf, garanterat värt att ta reda på  ICQ/ad  Dock har jag ingen som helst aning om hur pass otillgänglig bilen är i.o.m. att den står i skogen, så det slutar väl med att man lär åka dit och reka för att återkomma med 4-hjuling o.s.v.  ICQ/ag

Inte allt för ovanligt med äldre herrar som "har en ovanlig vw som är hur gammal som helst". Och slutar inte helt sällan med en 1303 som har nån historia om just hur speciell och ovanlig modell det är. ICQ/ad

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

19

Jag har ju en bild på den  ICQ/ad

Typ 1 Ratlook '60

20

är det en splitt bubbla med taksökare..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

21

Nä en barndoor kan det inte vara heller, de är ju jättevanliga i alla fall här på bv ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

22

en till 59 pickis? ICQ/ag

"S"lowbugz 023

23

michaelth: Kallt

lowang: Haha, så sant som det är sagt!

Freddan: Varmt

Nog sagt  ICQ/ad

Typ 1 Ratlook '60

24 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-07-27 08:54:47)

En BD pickis !?  ICQ/ag 

Skynda dej nu att ta hem den så ordnar det säkert med nån slags id.

You´ll never know...

25 Senaste redigerad av Niclas (2011-07-27 09:09:04)

Haha, hur kunde du veta det?!  ICQ/ad

Ja, jag ska till Gotland nästa torsdag, kommer nog hem på måndag följande vecka. Sen så hade jag väl tänkt försöka locka med mig en kumpan på kuppen, och han jobbar eftermiddag den veckan (V.32). Så skulle väl tippa på att det blir en tripp för att kolla in "skrotet" då någon gång  ICQ/af

Edit: Fan vilket intresse det blev för min lilla tråd då  ICQ/ad   ICQ/ad

Typ 1 Ratlook '60