1

Jag har en 1600AS i min baybuss. Och den verkar få för mycket soppa och den missa ibland på högre varv när man drar på eller hostar lite. Jag har bytt allt som ingår i en renovering/packningsats och har inget glapp i spjällhuset. Den är ställd snålt men stiften är väldigt sotiga och den går inte alltid bra. Bludrar som om choken ligger på men det gör den ej. Finns det andra huvudmunstycken och lågfart man kan byta till?
Eller kan det vara tändningen? Åker med en 009fördelare som är ställd på 32´ vid 2800rpm. Provat olika tändlägen men där funkar den bäst. Kanske byta till orgenal med vakumklocka? Någon som har förslag? Köpa ny förgasare? ICQ/an

2 Senaste redigerad av H.Sundqvist (2016-08-21 12:58:01)

Läs här om du inte gjort det, gör en grundinställning. Sedan ser du vart munstycken sitter mm om du vet vilken modell på förgasare du har.
Ang tändfördelaren så kan jag för lite om 009 för att uttala mig, jag har original med vakkum ICQ/ab
http://vwfiv.se/Repbok/5-Branslesystemet.pdf

3

Att sätta en 009 fördelare på en otrimmad motor brukar inte gå bra..
det skall vara den som är avsedd för den motorn och förgasaren  och i bra skick.
står inte men annars är det vanligt att man köpt en ny bränslepump... dom nytillverkade är ofta från kina som levererar för högt bränsletryck så förgasaren flödar.. pga att nålventilen inte kan hålla tätt, dom är förövrigt oxå en förslitnings del..

mycket detta med gamla motorer..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(