51

nizekustoms skrev:
lasslo skrev:
nizekustoms skrev:

Just ja... Det finns ju en i utkrokarna utanför Södertälje som har en mittmonterad 350 V8.

Det är väl egentligen en enkelhytt med påbyggd dh hyttbakdel?
Så den borde väl inte räknas här ICQ/ab
Fast å andra sidan så är det lätt Sveriges ballaste....

Jasså är det så det ligger till... Det visste jag faktiskt inte. Men den är riktigt ball som du säger!

Låter som en ball dh, BILDER !!!  ICQ/ab

52

car_l skrev:
nizekustoms skrev:
lasslo skrev:

Det är väl egentligen en enkelhytt med påbyggd dh hyttbakdel?
Så den borde väl inte räknas här ICQ/ab
Fast å andra sidan så är det lätt Sveriges ballaste....

Jasså är det så det ligger till... Det visste jag faktiskt inte. Men den är riktigt ball som du säger!

Låter som en ball dh, BILDER !!!  ICQ/ab

Nämnde den tidigare.
Är inte i min ägo längre då Marcus tog över stafettpinnen.
"Vinkelhytten" ska in i garaget efter "Marchal Express".
Bilder.......kommer någon gång i projekttråden, men skulle jag lägga upp varje projekt här skulle jag inte få göra annat här då jag till och med är långsammare med datorer än bussprojekt ICQ/ad

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

53

men skulle jag lägga upp varje projekt här skulle jag inte få göra annat här då jag till och med är långsammare med datorer än bussprojekt

kanske någon vän kan vara dig behjälplig.. måste ju inte vara alla bilder du har.. men någon vore trevligt... ICQ/ag till en början ICQ/ae har du inte någon vapendragare som e villig  att lägga upp några.. kustom e coolt. ICQ/af

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

54 Senaste redigerad av Gruvborg (2013-01-13 20:42:41)

Jag har en från 1966

55

Ja då får jag väl ansluta mig till denna tråden åxo.  Trodde kanske min 61:a var lite halvgammal men det finns ju trots allt några stycken kvar ICQ/ad
Eftersom någon flitig skrotare blev 1500 kr rikare när de införde skrotpremie på 90-talet, så är min bil riktigt och rejält skrotad men ändå i livet och långt ifrån sopslut..  Id liggandes av någon? Tips mottages tacksamt.
Bilen har  i vart fall gått som ett arbetsfordon inne på Ranstad,  ett uranfält i skaraborg på 60-talet. Absolut coolast  är företagets namn..   Atomverken AB    En lysande bil på många sätt

56

folkvagnservice skrev:

Ja då får jag väl ansluta mig till denna tråden åxo.  Trodde kanske min 61:a var lite halvgammal men det finns ju trots allt några stycken kvar ICQ/ad
Eftersom någon flitig skrotare blev 1500 kr rikare när de införde skrotpremie på 90-talet, så är min bil riktigt och rejält skrotad men ändå i livet och långt ifrån sopslut..  Id liggandes av någon? Tips mottages tacksamt.
Bilen har  i vart fall gått som ett arbetsfordon inne på Ranstad,  ett uranfält i skaraborg på 60-talet. Absolut coolast  är företagets namn..   Atomverken AB    En lysande bil på många sätt

Den skulle jag gärna vilja se en bild på!  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

57

Jag får väl ta med en polaroid-bild när jag kommer förbi dig ICQ/ad 
Skämt åsido, Jag har inte fotat den sedan du var å köpte BUSen av mig, men jag får väl leta på någon gammal hård-disk.

58

Lägg till min 67:a i räkningen. Halvdant skogsfynd som hämtades för kanske 10år sedan. Inga papper på den och den står och står till sig i väntan på renovering. Dåligt med bilder på den tyvärr...

Aktuellt bilinnehav.... Typ1: Zwitter 52:a , 56:a, Cab 56:a, 62:a, 66:a. Typ2: Dubbelhytt 67:a, Dubbelhytt 72:a, Dubbelhytt 85:a, Caravelle Coach 88:a, Enkelhytt 89:a. Typ3: Variant 69:a. Golf: Mk1 GL 82:a, Mk2 GTI 84:a. Jetta: Mk1 CL 83:a. Passat: 1,8T variant 04:a automat.

59

Inga fler dubbelhytter?

Variant 66a taksänkt med mittmotor
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar

60

lasslo skrev:

Jag har haft två.
Den ena skar jag ner och kastade på kommunens återvinning  ICQ/ag
Den andra sålde jag till Svenljunga, såldes sen vidare till Tyskland. Här är den nu http://www.german-metal.net/

Jag tror inte det finns mer än en handfull körbara och besiktigade i sverige och kanske några dussin projekt i garagen.

Denna tråden hade jag glömt.
Det måste väl finnas fler dh bland boxerville folket?

Jag träffade ägaren av min gamla 62a(german metal) på bugrun häromåret, det hade inte hänt nått med den än, men det är hans drömbil, så när han får tid ska det bli bil igen ICQ/ab

Och så snubblade jag över taket jag kapade av den andra dubbelhytten, det låg till salu på busfest i England förra året ICQ/ab

http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/Mobile%20Uploads/image_zpsmgxnmxnv.jpg

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

61

CrewCab skrev:

Inga fler dubbelhytter?

Jag har en 62:a som används så gott som dagligen. Gillar din dh stenhårt. Den kördes lika snabbt på 201m som på runt runt banan på Gelleråsen ICQ/ag Det var nog Sveriges bästa VW träff, synd att den lades ner. Står din dh fortfarande med trasig låda?

Post's attachments

dh.JPG, 741.88 kb, 1632 x 1224
dh.JPG 741.88 kb, 129 downloads since 2016-08-14 

62

Här är en till 59. Denna fick brossan som vi hämtade i Kilafors för säkert 15 år sedan. Brossan tyckte den var för dålig så den skrotades.. Dock sparades fronten och byggdes om till en bardisk ICQ/ab  Den var väl inte direkt bra men klart räddningsbar.

Post's attachments

IMG_3204.JPG, 136.53 kb, 640 x 480
IMG_3204.JPG 136.53 kb, 152 downloads since 2016-08-15 

63

Denna räknas ju egentligen inte heller i denna tråd.... Default/hmm

Post's attachments

2015-06-14 16.53.30.jpg, 219.52 kb, 800 x 450
2015-06-14 16.53.30.jpg 219.52 kb, 147 downloads since 2016-08-15 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

64

Barndoor51 skrev:

Denna räknas ju egentligen inte heller i denna tråd.... Default/hmm

Klart den räknas den är ju hårdast av alla dh!

65

LyxWestmans fd, 65 tror jag ursprungligen från Sveg såldes vidare efter ganska många år i garaget i Ilsbo och vidare till Gävle och sedan Kumla(?) har jag för mig. Såldes sedan på något BugRun till Holland? Nå mer här som känner igen den?

Post's attachments

IMG_3200.JPG, 115.92 kb, 640 x 480
IMG_3200.JPG 115.92 kb, 138 downloads since 2016-08-16 

IMG_3201.JPG, 131.45 kb, 640 x 480
IMG_3201.JPG 131.45 kb, 141 downloads since 2016-08-16 

66

Lunden skrev:

Här är en till 59. Denna fick brossan som vi hämtade i Kilafors för säkert 15 år sedan. Brossan tyckte den var för dålig så den skrotades.. Dock sparades fronten och byggdes om till en bardisk ICQ/ab  Den var väl inte direkt bra men klart räddningsbar.

De var den du pratade om förra BRC, hade nästan glömt den. Hittade du nåt ch nummer från den?
Ni sparade inte lämmarna? Skulle behöva till min -59

67

japp det var den. M plåten är sparad någonstans vi har letat lite halvhjärtat men inte hittat den. Får göra ett nytt försök i helgen. Tyvärr finns inga lämmar kvar var nog bara fronten, inre backspegeln och hastighetsmätaren som vart sparad från den. Har ett par dh lemmar extra men är väl fel modell till dig du vill väl ha kortade utan den symmetriska pressningen?

car_l skrev:
Lunden skrev:

De var den du pratade om förra BRC, hade nästan glömt den. Hittade du nåt ch nummer från den?
Ni sparade inte lämmarna? Skulle behöva till min -59

68

Nån som känns vid denna då? Fotade den i Medelpad för ca 100 år sedan. Var Nicke i Twin Peak Boxer som skulle rädda den då iaf enligt ryktena hur det vart med det och vart den tog vägen vet jag inte.

Post's attachments

Klyktattar dh.JPG, 140.04 kb, 640 x 480
Klyktattar dh.JPG 140.04 kb, 149 downloads since 2016-08-17 

69 Senaste redigerad av CrewCab (2016-08-18 11:45:03)

Lunden skrev:
CrewCab skrev:

Inga fler dubbelhytter?

Jag har en 62:a som används så gott som dagligen. Gillar din dh stenhårt. Den kördes lika snabbt på 201m som på runt runt banan på Gelleråsen ICQ/ag Det var nog Sveriges bästa VW träff, synd att den lades ner. Står din dh fortfarande med trasig låda?

Ja tyvärr ICQ/an
Efter att vid lek gasat sönder lådan med (5pers i bilen) vid Wheels Vw träff på Gelleråsen 97! började jag riva i rost och gamla lagningar och nu har den väntat på att tid och lust skall sammanfalla i många år  Default/hmm (den var ju rätt så pigg 201m på 10,35 om jag minns rätt ICQ/ab

Variant 66a taksänkt med mittmotor
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar

70

Det blir 20 års jubileum till sommaren då! Hoppas att tid och lust kurvan kolliderar för det är en hård dubbelhytt. Behövs fler dubbelhyttar på vägarna!

CrewCab skrev:
Lunden skrev:
CrewCab skrev:

Inga fler dubbelhytter?

Ja tyvärr ICQ/an
Efter att vid lek gasat sönder lådan med (5pers i bilen) vid Wheels Vw träff på Gelleråsen 97! började jag riva i rost och gamla lagningar och nu har den väntat på att tid och lust skall sammanfalla i många år  Default/hmm (den var ju rätt så pigg 201m på 10,35 om jag minns rätt ICQ/ab

71

Vi kanske ska döpa om tråden till "Svenska och före detta Svenska dubbelhytter (även vrak)" som barndoor tråden ICQ/ab

Här är iaf en fd Svensk dubbelhytt som renoveringen påbörjades i Sverge men såldes och nu håller på att småseriöst färdigställas i Uk

Post's attachments

60 dh.jpg, 96.91 kb, 640 x 360
60 dh.jpg 96.91 kb, 156 downloads since 2016-08-19 

60dh målad.jpg, 39.72 kb, 640 x 477
60dh målad.jpg 39.72 kb, 135 downloads since 2016-08-19 

60dh sida.jpg, 159.2 kb, 1365 x 1024
60dh sida.jpg 159.2 kb, 146 downloads since 2016-08-19 

72

Nu gick jag igång lite  ICQ/ab

Kan den här röda dubbelhytten komma från Hemstanäs?  Hemstanäs ligger nära Holmsveden, dvs mellan Bollnäs och Ockelbo.

Den fanns bilder på den i Typ2-klubbens bildarkiv. Jag letade efter den för ca 12-15 år sedan. Ringde bla ägaren till huset där den stod, men tanten påstod att det aldrig stått nån dubbelhytt på gården.

73

Vet inte var den röda kommer ifrån ursprungligen. Såg Reichler åka i den i slutet på 90 talet på Norrtäljeträffen och har alltid undrat vart den tog vägen. Ramlade på den på nätet för något år sedan. Den övre bilden är som du kanske ser från en känd svensk vw lada brevid en fd Europaväg.. Såldes 2001 till UK. Dom 2 nedre bilderna tagna 2012 så den är kanske klar nu?

Apropå Holmsveden kan jag varmt rekommendera kvalitets filmen "Tillbaka till Holmsveden" till alla Boxervillare ICQ/ab

74

En till dh.. -64 som låg på blocket för några år sedan. Renovers tydligen nu i Bulgarien! (?)

Måste vara en hög procent av alla dh som finns kvar som varit/är frontsmällda! ICQ/ab

Post's attachments

64dh.jpg, 58.99 kb, 640 x 480
64dh.jpg 58.99 kb, 145 downloads since 2016-08-20 

75

Får väl krypa till korset och erkänna att jag har en 65. Köpte den av Gusten för många herrans år sedan,står gömd i skogarna utanför Nässjö.

Bill