Tryck , sug eller sprut ?
Vill veta vad som är en BRA lösning för en gat motor mellam 1680 -1914cc!
1 2016-08-19 12:20:22 Senaste redigerad av IRONCROZZ (2016-08-19 12:25:46)
Själv funderar jag på att sätta en lancia weber förgasare singel på original rören som är gjord för att trycka igenom samt en garret gt15 turbo på en 1600 motor renoverad och balanserad.förgasaren kostar 3000 en beg turbo kan nog fås för 1000 kr då dessa sitter original på golf tror jag.wastegate är integrerad.
Vaför inte kolla på mitu till volvo
Om man suger behöver det vara en extra tätning på kompressor sidan
Botten delen måste vara frisk = som i ny skick
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
säger bilprovningen nått om man monterar turbo och justerar ner det hela så det inte ger någon nämnvärd extra effekt ?
säger bilprovningen nått om man monterar turbo och justerar ner det hela så det inte ger någon nämnvärd extra effekt ?
Ja det gör dom om fordonet är efter 71 års modell har jag för mig, bromspapper och viktpapper lär man behöva vid regbesiktning.
Anders
7 2016-11-06 22:26:34 Senaste redigerad av mettis (2016-11-06 22:30:31)
Möllarn skrev:säger bilprovningen nått om man monterar turbo och justerar ner det hela så det inte ger någon nämnvärd extra effekt ?
Ja det gör dom om fordonet är efter 71 års modell har jag för mig, bromspapper och viktpapper lär man behöva vid regbesiktning.
Anders
Bilprovningen, eller egentligen VAG, godkänner en viss effekt när man reg-bes...
Själv har jag bara haft turbo på en bil, min t34, och den reg-bes jag året innan (1983?) med sugmotor på uppgivet 87Hkr (eller vad det nu var som godkändes)?
När jag året efter rullade in på Bilprovningen med denna typ4:a motor, flockades bes-männen som flugor, tills någon sade "han har regbes med utbytt motor och effekt..." -Alla dröp av. -Där lärde jag mig något ?-)
-Dessutom var bakaxeln svetsad....enda anmärkningen blev en "1:a" på slarvigt klamrade kablar i motorrum (!)


