Afton! Vad finns det för åtgärder att göra när det hugger och skakar på dragläge? Höljet för vajern bytt, inga fel på växellådsfästen. Inte någon olja på svänghjul/koppling. Nästan ny lamell (det var lika när den var ny) Jag kan inte påminna mig att jag såg något misstänksamt när jag bytte kopplingen heller.. Den har rullat ca 1500 mil i min ägo och det varken förvärras eller självläker
1200 1964!
1 2016-08-10 21:21:08 Senaste redigerad av Mange (2016-08-10 21:21:45)
Är vajerhöljet böjt?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Ja det har en mjuk böj!
På varianten jag hade var boven i slutänden tryckplattan, den var som lite skev, supersvårt att se men hade bytt allt så den återstod o då blev det hele bättre 
På varianten jag hade var boven i slutänden tryckplattan, den var som lite skev, supersvårt att se men hade bytt allt så den återstod o då blev det hele bättre :)
Samma på min ex56:a. Försökte allt möjligt. Till slut bytte jag tryckplatta, trots att jag inte såg något fel på den gamla. Problem solved.
Insta: @tob_356
Min var likadan men körde på iallafall. Sen kom den dagen jag var tvungen att byta motor i bubblan så passade på att kolla tryckplattan osv och upptäckte att tryckplattan förmodligen skruvats i lite fel så när man dragit åt dom sex skruvarna som håller i allt så blev det liite snett.
Man såg att själva den lilla ringen som sitter på tryckplattan som ska gå emot uttrampningslagret inte var helt rakt! Så blev att dra åt skruvarna några gånger fram o tillbaka innan man fick till den rak 
VW typ 1 -65
Tack för svar! Jag tror i så fall att mitt problem ligger vid tryckpkattan också.. Får kolla när säsongen är slut.
8 2016-08-11 21:21:11 Senaste redigerad av larsson (2016-08-11 21:22:01)
Standardfel! Som det finns en serviceåtgärd på från 50-talet.
Lägg 2-3 brickor mellan höljet och fästet i lådan.
De ska träs på höljet. Så du får mer böj på höljet.
Och vips är skakningarna borta.
63 splitbuss 74 bay/porsche dh
Tack Larsson! Jag testar det ☺ Funkar inte det så är ju nåt vaj med tryckplattan troligtvis..
Hade samma problem när jag bytte kopplingsarmen såg då inte att urtrampningslagret inte centrerade, klantigt av mig att inte se upp men sånt händer.
Har lagt tre brickor mellan hölje och fäste precis och tycker att det mildrades lite. Är en bra böj på vajern så för att få den lugn och sansad så lär jag nog inspektera tryckplattan i vinter. Tack för alla tips! 
Det finns tre olika längder på höljen, så kolla så du har rätt.
Längderna är 330, 335 och 353mm enligt Up North websida. Det har nog att göra med vilken kopplingsarm man har.
Det finns väl raka, böjda och två olika längder.
Kolla även kopplingswireröret i ramtunneln så det inte lossnat från några svetspunkter.
Främre gummidynan?
Ska se hur röret mår i morgon eftermiddag. Främre gummidynan, är det själva fästet för växellådan du menar? Det är nästan nytt och helt i ordning
Men nåt är nog lite fel vid tryckplattan för man kan känna hur det 'tickar'
i pedalen precis mellan släppt pedal och just innan kopplingen påverkas.