Har en 1600asmotor som går klockrent och mycke bra! men den vill inte varva mer än ca 3500varv sen känns det som om den motarbetar sig själv ? är det någon som har något tips? 
Är motorn original? Har det satts på ormbo annat luftfilter e.tc.? Hade samma symptom på dotterns motor med nämnda grejer påmonterat och rekommenderades då via detta eminenta forum att skaffa ett större huvudmunstycke och vips så gick den som den skulle igen. Givetvis kan det ju också röra sig om något annat bränsletillförselproblem eller det kanske vanligaste nåt med tändningen.Har du kollat brytarna dess avstånd t.ex.?
Låter som vacuumslangen lossnat mellan förgasaren och fördelaren ?
Har ormbo o bytt huvudmunstycke till 145, fördelaren är genomgången och e ok, men samma fennomen ändå! 
Har du original luftrenare?
145 H-munstycke är original kombinerat med 130z i luftmunst, och .65 tomgånsmunstycke... (1970 års bestyckn på AD 34PICT-3 enligt VAG)
Jag har original luftfilter, det satt 130 från början men har ökat till 145 kan det va så att det fortfarande e för litet H munstycke? 
Glömde nämna att jag fick öka HM till ett 155. Hur är skicket på fördelaren överhuvudtaget?glapp e.tc.
Funkar vaacumet?
Ok har kanske för litet H munstycke, fördelaren e i bra skick utan glapp o inga vikter som sitter fast dom går lätt o fint. Kollade vakuumklockan innan och varvet ändrade sig när jag kopplade till o ifrån den?