26

Ja, det verkar vara väldiga diskussioner om det där med små remskivor Default/smile

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

27

tribaliztic skrev:

Ja, det verkar vara väldiga diskussioner om det där med små remskivor Default/smile

Är det verkligen väldiga diskutioner? Finns det nån som gillar dom? ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

28

lasslo skrev:
tribaliztic skrev:

Är det verkligen väldiga diskutioner? Finns det nån som gillar dom? ICQ/ab

Har hört starka argument från båda sidorna iaf Default/smile

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

29 Senaste redigerad av Atrox (2016-08-10 08:51:34)

Det är bättre med bra snurr på fläkten än att motorn går för varm, den lilla effektökning du får med liten remskiva går att få få annat sätt.

Anders

30

Atrox skrev:

Det är bättre med bra snurr på fläkten än att motorn går för varm, dn lilla effektökning du får med liten remskiva går att få få annat sätt.

Anders

Elfläkt? ICQ/ad

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

31

Det används elfkäktar på strippen men inget att ha på en gatmotor, nu kan jag inte säga vad skillnaden blir i hk mellan liten och stor remskiva men låt säga att skillnaden 5 hk så kan du ju hitta dom på att porta bättre 1-1,25 vippor om du får topparna att flöda såklart, jag började att fixa med ett par tippar när jag skulle bygga min motor, satte i större ventilsäten o portade, men jag tröttnade och kände att jag inte hade tid så jag köpte ett par lock med tillhörande insug från cb performance, billigt nä det var det inte men dom funkar bra efter lite sätesjobb har flödat dom hos PPR Micke och jag är nöjd med dom, att bygga motor kostar mycket pengar.

Anders

32

Det går att köra en 11,22 repa  ICQ/ab  med stor remskiva  det gick saktare utan rem för cyllana blev mera otäta
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

33

Nu är det ju ingen rejsmotor jag ska bygga heller så allt som är bättre än original är ju en förbättring. Självklart siktar jag alltid på att göra allt så bra som möjligt när jag gör nåt men i det här fallet kanske det räcker med lite bondtrim och sen byta ut insug/toppar när man vill ha mer, eller? Budgeten är inte direkt oändlig...

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

34

tribaliztic skrev:

Nu är det ju ingen rejsmotor jag ska bygga heller så allt som är bättre än original är ju en förbättring. Självklart siktar jag alltid på att göra allt så bra som möjligt när jag gör nåt men i det här fallet kanske det räcker med lite bondtrim och sen byta ut insug/toppar när man vill ha mer, eller? Budgeten är inte direkt oändlig...

Uppgradera till sämre prylar ja det är lätt
Tror inte det är mycket som slår VWs prylar i kvalitet  men dom är inte så fräna att se på
Om man köper Empis remhjul så brukar det vara skeva som fan sen spricker dom i kilspåret ( Fräna att se på ) (är tillverkat i kina av skit alu)
Nya Bugpack är samma efter som Empi äger dom (gammla 90tals är jättebra )
( du kan fråga vad hände för ett gäng på Bug Run C om rem hjul)
CBs som är för tätning är ok kvalitet 
Om man skall motsvara VWs kvalitet så är det stålcentrum på remhjulen
Så finns det Gene Berg som är mycket bra kvallitet men Dyra som F
Joe Bence har bra prylar också
Sen har Jack   som ligger under namnet JayCee
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

35

Hehe, ja för min del är det inte så viktigt att det ser blankt och fint ut Default/smile
Avgaset jag köpte var Empi, jag trodde att det var kvalitet som sist jag hade bubbla, men så var det ju inte...

Jag är jäkligt sugen på turbo men samtidigt vill jag inte heller åka runt och vara nervös för att bli stoppad så det får väl bli en sugmotor iaf. Har iaf inte sett nån smidig lösning på att ha turbon dold förutom inne i sittbrunnen.

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S