Ser bra ut det här, kämpa på
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw Typ1 -61
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ser bra ut det här, kämpa på
Projektet står inte helt still bara för att tråden gör det. Haft väldiga problem med inpassning av skärmar och huv. Bilen har vart i ett vajerräcke och vänt så blivit en del extra jobb. Men efter att 3/4 skärminfästningar blivit blästrade för att få bort allt gammalt spackel, och uppkapade och riktade så har jag nu nått ett för mig okej resultat. Inget jobb jag gjort förut så en mer kunnig person hade säkert gjort det fortare men så är det när man gör något för första gången. Lite bilder följer på slutresultatet!

Här är även hålen i skärmarna igensvetsade. Ska ha bakljus från en -58 så hålbilden var inte korrekt 

Fick skaffa fram nu huv då den förra var skev. Tack Johannes för de bidraget! Rak och fin behövde bara punktblästras lite

Hängde även på mitt Kalleräcke och passade på att drömma en aning
I veckan kommer lackeraren hem till mig och kollar på bilen. Lämnar offert och kan förhoppningsvis börja lite smått innan semestern 
Snyggt..du är helt klart kvalificerad att drömma lite.. 
Snyggt..du är helt klart kvalificerad att drömma lite..
Ja, har aldrig kört en bubbla så än sålänge kan man bara drömma 
ser ut som att detta kommer bli en tjusig bil 
Hejsan!
Lite garagetid har det hunnits med mitt i allt resande hus campande som sig bör på sommaren. I väntan på att bilen lackeras så påbörjades motorbygget.
1641cc Mahle kolvar+cylindrar
Portade toppar
Weber 32/36
Utväxlade vippor
Org kam
Schadek 26mm oljepump.
Externt CB 1,5l oljetråg
Externt Fram Oljefilter
Ny Empi 55a generator
Blocket har fullflödesborrat.
Här följer lite bilder på hur det ser ut i dagsläget.

Allt maskerat och färdigt!

Etsande grund lagd

Och här ligger en satinsvart topplack på!

Kolvar och cylindrar viktade inom grammet. (verkstadshandboken rådde till inom 10g så det ska nog räcka)

.....allt verkar gå runt

Som den står just nu. Fortsättning följer! 
Härligt svartbygge.. 
Härligt svartbygge..
Självklart! Är man hantverkare så är man

Riktigt nice!!! 

Sådär! Lite slangar, tändkablar en fläktrem som gått upp i rök och andra smågrejer jag väntar på men i det stora hela kan man kalla projekt motorbygge färdigt! Då ska den bara in i bilen igen
Ska bli spännande och se om den startar eller om det havererar på stört! 
Klart den startar 
Det tog ca 21 månader i min ägo och hundratals garagetimmar att komma såhär långt. Men äntligen är bilj*veln grön! Bilen fick min bror åka och hämta då jag vart över i staterna några veckor. Men kommer hem på lördag så då kör vi!
Sjukt nöjd med kulören också som jag aldrig sett live men ser bra ut på bild iallafall
Får ursäkta kvalitén på bilderna. Är screenshots ifrån snapchat som verkar komprimera ner kvalitén en hel del 
Snygg färg! 
Trevlig kulör! Vad kommer i det stora uttaget i instrumentbrädan? Färddator/navigation
Försökte hitta info men såg inget i tråden (skummögd pga ålder
)
Snyggt 
Trevlig kulör! Vad kommer i det stora uttaget i instrumentbrädan? Färddator/navigation
![]()
Försökte hitta info men såg inget i tråden (skummögd pga ålder)
Färgen heter Birch Grün. Verkar vara en relativt ovanlig kulör som endast användes 64-65. Hittade den i en gammal färgbok som knappt hängde ihop hos min lokala lackerare.
Japp, kommer bli "modell finare" multimedia system i bilen. Så allt kommer styras via röststyrning genom AppleCar play. På så vis kan man ringa, smsa, navigera osv utan att lyfta ett finger. Mitt stora problem just nu är vart jag ska gömma backkameran
Har inte nämnt detta tidigare i tråden så i detta fall måste jag säga att din syn (i detta fall) är oklanderlig 
ql !! kanske kan sätta kameran i skylt näsan...
Jag gillar tänket och kommer själv investera i något liknade i min buss... back kamera kommer bli ett tvång pga min lilla bakruta..
Björk grönt... tja trevligt!!!
Hoppas att du får plats med backkameran i skyltnäsan. Väldigt snygg färg i vilket fall.
Jaså? Birch betyder alltså Björk! Min tyska är inte vad den en gång varit och inte ens då var den bra
De kan nog gå att klämma in den där den är inte så stor. Det får framtiden utvisa 
Hade den varit äldre kunde den varit en päron-split.. 
Jetlaggad till tusen började jag lägga silentcoat. Blev visst kvar halva natten, bara andra halvan av bilen kvar

Julafton varje dag i garaget nuförtiden!

Bild på huvudenheten som ska husera i bilen. Är lite tajt men de går

Detaljbild bakifrån. Så snart andra dörren är i så ska de börjas montera inredning!
Ha de gött!
Förstår att du är nöjd 
Tänk på att isolera och få instrumentbrädan tät på baksidan mot skuffutrymmet.
Det drar in luft annars via den in i bilen och är inte så skoj åka i en draglåda 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vw Typ1 -61
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.