1

Jag håller på att renovera motorn på min 61:a.
Vill INTE byta till annat block då motorn är Bilens org motor och bilen ska orginal renoveras med några få undantag. Motorn har gått 15000mil och aldrig bytt lager eller dyl.
Det som är bestämt är balanserad NOS vev med org 64 slag org balancerade vintade vevstakar NOS org toppar som får tre vinkel jobb och portning och cc matchat förbräningsrum. 83mm big bore cyl.
Det som jag funderar på nu är att mina lyftare var slut så jg måste beställa nya. Tycker att org kammen förvisso ser ok ut men antydan till slitage på lagerläge. Då blocket inte är lagrat i kammen så är min fundering om man bör byta till en annan kam Eller behålla org kammen?
Har man nått för att byta till vassare kam med enkelportarna? Engel w100? Ev byter jag till BHs fina insug för dubbelförgasare.

Learning by experience is a great way to spend money...

2

Mät med skjutmått bredd på loberna och höjd, anteckna och jämför, är de inom tolerans behövs ej byte.