Pickisen är så grym och damn vilken fin soltakare 
Ja fan pickisen blev grym med polering och andra hjul, hade jag haft tid och ekonomi hade jag aldrig sålt den.
Nu är det bara justerbara svärd som behövs och lite sänkning sen är den perfekt 
Båda två var mycket snygga 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
154 2015-12-20 14:37:36 Senaste redigerad av Kjellgren (2015-12-20 14:39:15)
Ja, soltakaren var nog ett fynd. Otroligt tight i styrning, växlar mm. Känns som en "ny" 60talare.
Pickisen har jag bara lackat navkapslarna gråa och åkt mycket. Är riktigt nöjd med den då det är kul med ett praktiskt hobbyfordon och den väcker mycket uppmärksamhet. Många kommer fram och snackar när man är på tippen, brädgården mm. Blir lite fix på den i vinter. Byte vänster golvhalva, vänster tröskel, hål i hjulhus fram och bak samt i golv i lastutrymmet och genomgång av motor och låda. Dessutom kan det vara ett par justerbara svärd i bak på gång

Grattis till en riktigt fin soltakare
får vi se den i lerdala till våren kanske?
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Ja soltakaren lär nog följa med till Lerdala, fanfest, hjulafton och diverse andra träffar 
Här var det länge sen uppdatering
Som vanligt rullar baybussen på för fullt men pickisen slutade ladda och tanken var att byta generatorn som var utsliten på plats. Men då det var spårskruvar som inte gick att lossa utan att ta bort insug mm så insåg jag snart att det var lika bra att lyfta ur motorn. Upptäckte att motorkuddarna till bakre balken var slut då byter vi dom. Motorn läcker mycket olja då kollar vi över det. När motorn ändå är ur då är det lika bra att byta lådan som 4:an hoppar ur i lägra hastigheter. Växelföraren var dålig då byter vi den. Hittade lite rost och någon gammal dålig lagning då fixar vi det. När ändå svetsen är framme då jackar vi ur ramen för drivaxlar och IRS stag och monterar de nya justerbara Frankesvärden. Ja då byter vi väl vänster golvhalva också. Ja och främre växelföraren som jag inte är kompis med den bygger vi om också
känns det igen? Jag skulle åka i den till vänerträffen var meningen men nu är väl målet att besiktiga i augusti månad.
Men har ju som sagt min livlina baybussen och åka i och förra veckan var jag samt några kompisar/boxervilleprofiler
på Visingsö och fricampade på en fantastisk plats. Helt underbar plats och detta blir nog en tradition. En sån resa ger mycket energi som får tas med in i garaget.
Förhoppningsvis kommer det en uppdatering inom snar framtid.
Katten på råttan, råttan på repet osv osv. Kul att se dina projekt. Hoppas se dem live snart☺
Mvh Mikael
Oh ja..det där känner vi igen,en aldrig sinande ström av nya problem(eller möjligheter som man föredrar att benämna dem), ge aldrig efter för missmod... 
late,
in love,
and a little drunk..
Tur jag sålde den, hade nog aldrig fått ut den igen om jag börjat riva
Kör hårt!
161 2016-07-21 23:14:21 Senaste redigerad av Kjellgren (2016-07-21 23:14:45)
Tanken är ju att jag ska behålla den länge så då vill man gärna fixa lite smått med den så man får till både driftsäkerheten och stuket man är ute efter
Tackar för hejaropen.
Ja det gäller att inte börja rota när det är säsong
men skönt när det är fixat 
Idag har jag grejat lite med frugans soltakare. Förra veckan fick den ett oljud från höger bak. Trodde först att det var splinesen i trumman som pajat men när jag plockade isär så var det inget som var trasigt utan bara bromsarna som kärvade. Inte så konstigt kanske då jag såg vid besiktningen att den rullat 5mil sen förra besiktningen
Idag bytte jag tankmätaren då nålen var av och sen bytte jag ut bakstötfångaren och hornen som var lite noppriga till friskare grejer jag hade liggande. Klistermärket fick sitta kvar som en kul detalj
Sen behövde den lite polering och visst blev det lite skillnad?
I morgon blir det rost och folkvagnar i Mariestad om vädret tillåter 
Snyggt jobbat, den vill man se live