1

Hej, Tänkte kolla intresse här innan jag tar den på blocket.

har en f.d polisbuss 1981 där renovering är påbörjad. (finns tråd på forumet) tanken var en Campervan.
lagt ner mycket pengar och energi men tyvärr så finns inte tiden längre och förutsättningarna privat har ändrats.

Bussen behöver totalrenoveras. men är man inte petnoga kan man bara trycka i motorn så borde den vara hyffsat körklar.

bussen är 1981:a 2.0 luftkyld, orginalmotorn samt en extra 2.0 motor ingår.
Automat växellåda.
mycket gamla polisdetaljer finns kvar i bussen.
jag har köpt mycket nya delar
Nya lås o handtag
bakre Skärmar för svetsning
främre grill
nya lampor
samt en hel del annat som jag inte kommer på just nu.

båda motorena ligger utanför bilen. orginalmotorn påbörjade jag renovering, men när 1 kolv + cylinder samt topparna visade sig vara kassa så köpte jag en likadan begagnad motor som enligt uppgift fungerade fint när den plockades ur.
alla motorplåtarna är blästrade, rostbehandlade och målade, bara byta ut på den nya motorn så kommer den se mycket fin ut..

Har inga nya bilder just nu men skickar på PM till de som är intresserade. bilden är från när jag köpte den förra året. har hänt lite sedan dess.

Den står just nu på Ringön i Göteborg. mekplatsen där bussen står kan också tas över om det är av intresse.

Prisidé: 7000:-
bara delarna jag köpt in hittills kostade nog runt 10000:-

Post's attachments

e8ff775d-758a-4ce1-8cf4-a1fa27ccba3b.jpg, 102.5 kb, 1024 x 768
e8ff775d-758a-4ce1-8cf4-a1fa27ccba3b.jpg 102.5 kb, 158 downloads since 2016-07-28 

2

Om du säljer skjutdörrens öppningsbara fönster löst så är jag beredd att betala en slant, 0739747161.

Mvh Fredrik

3

hej fredrik. tyvärr måste allt bort